Avatar billede lars36 Nybegynder
20. oktober 2006 - 10:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Kundekartotek- leveringsadr ikke tastet så hent fakturaadr

Jeg er ved at opbygge en lille ordre database
Jeg har så et kundekartotek, hvor Fakturaadr. og leveringsadr.
intastes, nu vil jeg gerne på mit ordre rapport have databasen til at give mig fakturaadr. hvis der ikke er tastet noget i leveringsadresse. så jeg ikke behøver at taste en leveringsadr, hvis det er den samme som fakturadr.

kan i hjælpe her...??
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 10:57 #1
kan du ikke bare i din kundeformular, hvor du indtaster faktureadr. og leveringsadr., have en knap, som kopier felterne fra faktureadr. til felterne for leveringsadr!~)
Avatar billede lars36 Nybegynder
20. oktober 2006 - 11:36 #2
det var da en løsning, ved du hvordan man laver denne knap....
Avatar billede mugs Novice
20. oktober 2006 - 11:45 #3
I din rapport kan du have begge felter evt. egenskaben synlig til Nej. I Detaljesektionens VedUdskrivning kan du kode.

If IsNull(leveringsadr) then
Tekstboks2 = fakturaadr
end if

hvor Tekstboks2 er et ubundet tekstboks
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 12:46 #4
private sub KnappensNavn_Click()
me.levAdresse = me.fakAdresse
me.levPostnr = me.fakPostnr
'osv... nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad dine tekstfelter hedder, men dette var da et eksempel!~)
end sub