Avatar billede buddha91 Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:31 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

hvordan får man spil til at virke på mac ?

The sims spillene virker åbenbart ikke til mac, men det er vist noget med at man kan hente et-eller-andet så det godt kan spilles på mac.
er der nogen der ved noget om det ?
Avatar billede egonspock Seniormester
19. oktober 2006 - 23:48 #1
Øh, det gør de da vist, men måske ikke alle moduler. Se evt her:
http://www.apple.com/games/updates/sims/
Avatar billede coderdk Praktikant
19. oktober 2006 - 23:54 #2
Prøver du at køre The Sims til PC på en Mac?
Avatar billede coderdk Praktikant
19. oktober 2006 - 23:55 #3
Hvis det er til PC, står der "PC DVD" eller "PC CD" på æsken - Under systemkrav står der sikkert "Windows 2000 eller nyere" eller sådan noget...
Avatar billede buddha91 Nybegynder
20. oktober 2006 - 13:01 #4
coderdk: ja..
Avatar billede coderdk Praktikant
20. oktober 2006 - 14:05 #5
Well, hvis der står det, er det til PC og ikke Mac ;)
Avatar billede buddha91 Nybegynder
20. oktober 2006 - 18:25 #6
jeg skrev ja til dit første spørgsmål... der står ikke noget med at det kun er til pc, men det er det jo nok så..
Avatar billede buddha91 Nybegynder
20. oktober 2006 - 18:26 #7
det link du gav mig til apples hjemmeside, skal man betale for spillene , eller er det bare noget man downloader som gør at det kan spilles på mac ?
Avatar billede buddha91 Nybegynder
20. oktober 2006 - 18:38 #8
jeg har fundet ud af at man ikke skal betale.. men når jeg har downloadet en af "dem" kan jeg ikke åbne det og den siger "Safari kan ikke åbne arkivet “The_Sims_Update_Aug02-1.sit”, fordi der ikke er et program at åbne det i" . Hvilket slags program skal man da bruge ?
Avatar billede egonspock Seniormester
20. oktober 2006 - 18:42 #9
Det kræver Stuffit Expander, et freeware program fra: http://www.stuffit.com/mac/expander/download.html
Avatar billede buddha91 Nybegynder
20. oktober 2006 - 21:28 #10
det har jeg fået downloadet nu, men jeg ved  ikke hvordan man skal få the sims åbnet i det program.. ved du hvordn man gør ??
Avatar billede egonspock Seniormester
20. oktober 2006 - 21:55 #11
he, jeg kender slet ikke spillet fra den side, men har set nogen spille det før. Det eneste du kan få ud af det, er at du kan udpakke Sims-updateren med det, da .sit er et komprimeringsformat, der var meget udbredt til Mac tidligere. Når du så har fået det pakket ud, vil updateren formentlig kunne køres og jeg vil gætte på at den så beder dig om at sætte din CD med The Sims i, og så gør den nok noget med den.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
20. oktober 2006 - 22:02 #12
jeg har lige fået min computer, så jeg kender den ikke helt.. jeg kan ikke finde ud af hvordan man skulle "udpakke" den.. ? ved du det?
Avatar billede egonspock Seniormester
21. oktober 2006 - 04:23 #13
Damned, min kommentar blev lige spist af nedetid for experten. Ikke meget expert over det...
Nå men skidt:
Det kan være svært lige at rammen vidensniveauet, så undskyld, hvis vi lyder lidt hovne. Det er ikke hensigten.
1) find en brugergruppe: http://apple.com/dk/usergroups Der kan du helt sikkert få hjælp.
Når det så er sagt så til din sag:
1) dobbeltklik på den dmg-fil, du har downloadet fra stuffit.com. Det vil bringe en copyright-dialog frem, som du skal acceptere. Derefter hiver du Stuffit 11 mappen over i Applications, som det er vist med en pil.
2) Nu bør du kunne åbne sims-updateren. I første omgang får du måske så blot en ny fil, som du kan dobbeltklikke på for at få det til at installere.
3) Når alt er på plads, kan du smide alle .dmg og .sit-filer ud og du kan unmounte stuffit-disken ved også at smide den i papirkurven.

Hvis det ikke giver mening - klokken er trods alt mange - siger du blot til igen!
Avatar billede buddha91 Nybegynder
21. oktober 2006 - 20:16 #14
det er godt at der er nogen der forstår at ikke alle har helt styr på det med computere :)
efter at jeg har ført stuffit over i applications, og prøver at åbne sims tingen, så kommer der en boks frem hvor der står "Installation was successful. Chose Quit if you are finished or Continue to perform further installations." Jeg har både prøvet at klikke på Continue og Quit, men når jeg trykker Continue , så kommer samme meddelelse frem, og hvis jeg trykker på Quit, så sker der ingenting..
Er the sims opdateringen blevet installeret nu, for der kommer ikke noget frem om det ?
Avatar billede egonspock Seniormester
22. oktober 2006 - 00:49 #15
Den siger i hvert fald at den er installeret. Prøv at se i Programmer, om der ikke ligger en sims-ting.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
22. oktober 2006 - 12:19 #16
Ja, der ligger en sims ting der, men når jeg så har sat cd-rommen med the sims i, og prver at klikke på opdateringerne, kommer der den samme boks frem som før, hvor der står om man vil fortsætte eller afslutte..
Avatar billede egonspock Seniormester
22. oktober 2006 - 12:54 #17
øh, opdateringen er jo kørt, og du skriver jo selv at den siger at "installation was successful", så det er ikke den, du skal bruge mere.
Det du skal finde er et andet Sims-program og det er formentlig det, der ligger i Programmer.
(Jeg er lidt på herrens mark, når jeg ikke har programmet selv, men jeg håber skam at det lykkes!)
Avatar billede buddha91 Nybegynder
22. oktober 2006 - 19:13 #18
nå okay.. jeg er vist lidt forvirret..
men når jeg så skal åbne the sims spillet, ved du så hvorhenne det skal åbnes, for
det ligger ikke inde i programmer ?
Avatar billede egonspock Seniormester
22. oktober 2006 - 19:33 #19
he, så kommer jeg lidt på herrens mark. Opdaterings-pakken har installeret nogle filer et eller andet sted, og jeg går ud fra at det er en af dem, du skal have fundet for at kunne køre den udgave af Sims du sætter i drevet, og det skulle gerne svare til updateren.
Hvor den så har installeret filerne er jeg ikke klar over, men prøv evt. at bruge søgefunktionen i øverste højre hjørne af et Finder-vindue og søg på Sims, så vil du kunne vælge en fil og se mappestrukturen for neden.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
22. oktober 2006 - 19:52 #20
jeg har fundet opdateringen, men hvad gør jeg mon så ?
det hjælper ikke vis jeg prøver at føre opdateringen eller spillet over i stuffit...
Avatar billede egonspock Seniormester
22. oktober 2006 - 19:59 #21
Er opdateringen en mappe, og hvis ja, hvilke filer er der så i den. Hvis det blot er en fil så kan du prøve at dobbeltklikke på den. Fortæl hvad du finder!
Avatar billede buddha91 Nybegynder
22. oktober 2006 - 20:41 #22
jeg ved ikke om det er en mappe, men når jeg trykker på den eller prøver at føre den over i stuffit, så kommer der bare en kopi på skrivebordet
Avatar billede egonspock Seniormester
22. oktober 2006 - 21:37 #23
Ah, okay, så er det ikke den. Nu er vi vist kommet så langt ud at jeg ikke kan hjælpe mere. Jeg vil foreslå at du gør to ting: 1) kontakte din nærmeste Mac-brugergruppe: http://www.apple.com/dk/usergroups for at en øvet bruger kan se hvor det gør ondt, eller/og 2) gå på http://support.aspyr.com/index.php?x=&mod_id=1 og åbne en "Ticket" for at få hjælp fra det firma, der har udviklet spillet.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:53 #24
okay, mange tak for hjælpen.. jeg prøver noget andet så :)
Avatar billede buddha91 Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:58 #25
når du nu har forstand på mac, ved du så om man kan downloade noget til office-pakken så det bliver på dansk ? :)
Avatar billede egonspock Seniormester
22. oktober 2006 - 23:56 #26
Du mener udover at slå dansk stavekontrol til? Nej, det er der ikke, så skal man over i et gratis program som NeoOffice: http://www.planamesa.com/neojava/en/ eller http://www.openoffice.org/
Du kan også se på http://cocoaspell.leuski.net/ som giver dansk stavekontrol i (de fleste) programmer, incl. Safari, men det er lidt nørdet at installere, så det er rart at have en øvet bruger ved hånden.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
23. oktober 2006 - 13:17 #27
okay, det prøver jeg.. tak igen :)