Avatar billede frankeman Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:09 Der er 9 kommentarer

ny harddisk boot failure

Mit abit nf7 bundkort vil ikke boote fra min seagate 250 gb harddisk, jeg har ikke kunne finde noget om problmet på nettet.

nogen der ved hvad der kan være galt ?

iflg seagate tools er alt i orden ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. oktober 2006 - 23:34 #1
For at du kan boote fra en ny haddisk, kræves at der er et operativsystem på disken.

Anskaf dig XP og installer dette på disken.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. oktober 2006 - 01:09 #2
Hvad mener du med "boote" Du har vel, som dragonknigt skriver, en windows?
Hvis du mener, at windows install. disk ikke vil boote op, så kan
det være, at HDén er jumpet forkert, eller sidder forkert på kablet.
Bios (enter eller F2) skal kunne åbne under alle omstændigheder. Se efter din
HD der, og se, om den står til AUTO. Du skal også huske, at hvis du booter
fra CDén, skal CD drevet stå som 1.ste boot i bios.
Avatar billede frankeman Nybegynder
20. oktober 2006 - 08:56 #3
jeg har installeret win xp på den, da min computer godt kan finde disken, den virker også fint som slave.

men når jeg genstarter uden win xp cd så får jeg en boot failure
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 09:04 #4
Det tyder på at du har en corrupt NTLDR eller NTDETECT.COM prøv http://www.it-knowlegde.dk/start_xp_fra_diskette.html
Avatar billede off-line Nybegynder
20. oktober 2006 - 11:43 #5
Prøv at køre med din HD som master alene. D.vs. tag CD/DVD drev og eventuel
anden HD fra.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. oktober 2006 - 13:46 #6
Du fik vel booted? Hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2006 - 18:20 #7
RESPONS??
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2006 - 19:59 #8
"dragonknight" Jeg prøver og prøver og prøver at besvare de mail du sender til mig, men det skide kommer retur, er du mopset, oder was
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 19:10 #9
Tid til at lukke??