Avatar billede c-member Nybegynder
19. oktober 2006 - 17:39 Der er 8 kommentarer

opsætning med netværksprinter

Hej eksperter,

Håber virkelig at I kan hjælpe mig. Jeg har hele dagen forsøgt at sætte et netværk op med følgende:
- en bærbar computer
- TDC privat 1Mbit Internet (4 dynamiske ip adresser)
- HP Photosmart 2610 all-in-one (printer)
- Linksys WAP54G v.2 Wireless G-accesspoint
- Edimax switch 10/100

Jeg skal have bærbaren til at skrive trådløst ud via det trådløse Internet, men printeren skifter hele tiden ip adresse, eller hver gang den startes og jeg skal sætte en fast ip adresse på printeren inde i Windows under indstillinger for printeren før det vil virke. Men hvordan får jeg det gjort sådan så jeg ikke behøves at sætte en ny ip adresse på konstant? Mangler der en router eller hva dælen kan der være galt?

Håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede leif Seniormester
19. oktober 2006 - 17:40 #1
Køb en Router og sæt lige efter ADSL modemmet, så får den 1 extern IP og resten sættes op med interne IPadresser, så skal du ikke bruge de 4 dynamiske til noget da du kun bruger 1
Avatar billede kabbak Professor
19. oktober 2006 - 17:41 #2
Har printeren ikke et navn på netværket, så brug navnet, hvis den kun har ip, er du nødt til at gøre det fast
Avatar billede c-member Nybegynder
19. oktober 2006 - 18:46 #3
det vil sige at jeg godt kan købe en wireless router med en indbygget switch også skrotte min nuværende switch?
Avatar billede c-member Nybegynder
19. oktober 2006 - 18:49 #4
vil det således også sige at når routeren er kommet på så vil de interne IPadresser være faste og ikke vil skifte konstant? vil det så være en fordel at købe en fast ip adresse hos TDC eller? er ikk helt så hård på det her område..
Avatar billede c-member Nybegynder
19. oktober 2006 - 19:38 #5
Avatar billede leif Seniormester
19. oktober 2006 - 19:59 #6
Ja, det man så gør at man ikke automatisk for faste IPadresser på sit udstyr, men man kan bruger nogen Interne IPadresser som gør at man altid ved hvad IP udstyret har.
Avatar billede c-member Nybegynder
19. oktober 2006 - 20:40 #7
Jeg prøver lige at anskaffe mig sådan en router imorgen også se om det hjælper.. :)
Avatar billede c-member Nybegynder
02. november 2006 - 11:22 #8
Ingen som ønsker point? det virkede med den nye løsning..