Avatar billede devmann Nybegynder
19. oktober 2006 - 15:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Global mouseposition

Er der nogen der ved, om der er en metode i VS2005 til at få mouseposition, hvor det ikke er mouseposition fra en control/form.

Man kan bruge ..
Private Declare Function GetCursorPos Lib "user32" Alias "GetCursorPos" (ByRef lpPoint As POINTAPI) As Int32

Men jeg vil være ked af, at bruge com objecter i mit projekt.
Håber I kan hjælpe.
Avatar billede wisen Nybegynder
20. oktober 2006 - 08:24 #1
Kald til GetCursorPos har ikke noget med COM at gøre - det er et kald til Windows API'et... jeg kender ikke andre muligheder.
Avatar billede devmann Nybegynder
20. oktober 2006 - 11:40 #2
Jeg endte med at bruge GetCursorPos.
Avatar billede wisen Nybegynder
20. oktober 2006 - 15:19 #3
OK - smider lige et svar :)
Avatar billede wisen Nybegynder
20. oktober 2006 - 15:20 #4
.. 100 point er nok lige rigeligt i forhold til indsatsen, så lad os dele et eller andet sted :)
Avatar billede devmann Nybegynder
20. oktober 2006 - 19:26 #5
Men du havde jo ingen forslag! .. så nej, det ser jeg ingen grund til.
Avatar billede devmann Nybegynder
21. oktober 2006 - 18:21 #6
afvist
Avatar billede wisen Nybegynder
23. oktober 2006 - 08:40 #7
OK - It's your call :)