Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
19. oktober 2006 - 15:07 Der er 3 kommentarer

Danske tegn på terminalserver

Hej,
Når vi kører vores C5 på en Windows 2000 terminalserver kan vi ikke se de danske bogstaver æøåÆØÅ - den viser cent, yen og andre mærkelige tegn.

Andre applikationer på serveren kører som det skal.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede larsfc Nybegynder
19. oktober 2006 - 15:26 #1
Hej
Har du sat sproget korrekt på serveren? se evt. jespero's indlæg til sidst i denne tråd, http://www.eksperten.dk/spm/513434 .Jeg har selv oplevet det samme på en 2003 server. Og så vil jeg anbefale dig at "force" klienten via local group policy på TS til at anvende dansk. Mener at det kræver SP4 på w2k for at denne key kan sættes.
Håber det er til hjælp.
/Folmann
Avatar billede mariaf Juniormester
19. oktober 2006 - 18:35 #2
Codepage skal stå til 850. Du kan rette det i registreringsdatabasen hvis alt andet svigter.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
19. oktober 2006 - 18:55 #3
Folmann kom vel egentlig først med løsningen?
Lægger du et svar også?