Avatar billede vedelsby Nybegynder
19. oktober 2006 - 14:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konvertere audio til tekst?

Hej
Jeg sidder og er godt i gang med mit speciale - jeg har en bunke interviews optaget på computeren.

I mit forsøg på at undgå at renskrive alle disse interviews - tænkte jeg at der måtte findes et konverteringsværktøj der er i stand til at konvertere mine Wave filer til tekst?

Håber i kan hjælpe mig - idet det vil spare mig for mange timers arbejde.
Mvh
Martin
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. oktober 2006 - 14:59 #1
Den funktion du søger, kaldes populært for "speech to text" eller "voice recognition". Der findes mange programmer der gør dette (f.eks. http://www.research-lab.com/vexp007read.htm), men jeg ved ikke hvordan stillingen er ang. dansk sprog og de systemer jeg har prøvet har været lidt upålidelige (men det kan vel være mig der har gjort det forkert).

En anden mulighed er selvfølgelig at renskrive det, og der kan et program som Express Scribe hjælper (man kan ændre på lydhastigheden, så det er lettere at følge med m.m.): http://www.nch.com.au/scribe/index.html

// Old-Faithful™
Avatar billede vedelsby Nybegynder
23. oktober 2006 - 13:26 #2
Mange tak for svaret - hentede programmet ned og kunne ikke indstille det til dansk..

Jeg indstiller mig på at bruge diktationsprogramet - men mange tak for hjælpen!

Lader spørgsmålet stå åbent en uges tid - hvis nogen skulle have en ide til en dansk
Mvh
Martin
Avatar billede vedelsby Nybegynder
22. november 2006 - 15:18 #3
Jeg takker for hjælpen - er kommet godt i gang.. :)

Smider du et svar, så du kan få dine point?

Mange tak!
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. november 2006 - 15:32 #4
Udmærket! Her er mit svar :-)