Avatar billede zixiz Nybegynder
20. november 1999 - 09:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WAKE-ON-LAN

Findes der et Tool/Utility, hvori man kan starte og stoppe en maskine via wake-on-lan ?

Pris: max. 500,-

Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. november 1999 - 10:53 #1
Hvis du mener tænde/slukke, så nej... hvis du bare mener at vække maskinen fra standby kræver det at wake-on-lan er understøttet af dit Netkort (eller bios hvis du har on-board netkort)
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
20. november 1999 - 15:00 #2
hvis nu ens maskine har WOL men man ikke ved hvilke prg man skal bruge for at det virker? kan du ikke kort fortælle hvad man skalbruge??
Avatar billede spacey Nybegynder
20. november 1999 - 15:35 #3
Tigerdyr>>>> Det er ikke rigtigt!!!!

Hvis man har et atx bundkort+atx strømforsyning, kan man godt.

Man går bare ind i BIOS indstillinger, og vælger det!
Avatar billede bubby Nybegynder
20. november 1999 - 19:07 #4
man skal have et program til d, alle siger at det virker hvis man bare prøver at gå ind på maskinen, men sådan virker d ikke, jeg har prøvet mange programmer, men jeg kunne ikke få d til at virke, selvom jeg havde slået d hele til i biosen og mit netkort understøtter d, og der er kabel fra netkort til bundkort og jeg har atx
Avatar billede spacey Nybegynder
20. november 1999 - 20:02 #5
Bubby>>> Det virker på min computer!

Det eneste der er vigtigt er at man skal have de original drivere til sit bundkort+netkort installeret.

/Spacey
Avatar billede zixiz Nybegynder
21. november 1999 - 11:15 #6
Det med ATX, bundkort+netkort opsætning osv. er klaret, problemet er bare at jeg/vi skal bruge et eller andet utility som kan starte maskinen og lukke maskinen via LAN.

Vi Bruger i øvrigt Asus P2B kombineret med Intel FastEthernet Pro 100 LAN Manager + ATX...
Avatar billede spacey Nybegynder
21. november 1999 - 11:45 #7
åhh, that's the way!

Jeg tænker lige engang!
Avatar billede flensburg Nybegynder
22. november 1999 - 09:34 #8
Der er to arbejdsgange i dit problem.
1. Opstart af maskinen, der bruger du et standart magic packet program der kan aktivere WOL delen af dit NIC

2. Sluk, der er du nød til at bruge et fjernstyrings program på computeren, dvs et client/server program. F.eks. VNC det er gratis.

Jeg kan maile dig begge dele hvis du ikke kan finde programmerne på nettet.
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
22. november 1999 - 09:37 #9
du må også meget gerne mail det program til mig som kan starte maskinen op! Det andet er ligemeget! Kan man "multi boote" flere maskiner ad gagnen? Jeg tnker på et støre netværk hvor man F.eks. vil opdatere programmer om natten imens de ansatte ikke er der så nårde kommer nbæste dag står deres maskine klar og med de nyeste opdateringer?
Avatar billede gnarf Nybegynder
22. november 1999 - 11:08 #10
Flensburg: har du ikke et link til det der VNC program???
Avatar billede zixiz Nybegynder
22. november 1999 - 22:19 #11
flensburg>>>>>>>>> Jo tak... du meget gerne sende dem begge til zixiz@get2net.dk...
Avatar billede flensburg Nybegynder
23. november 1999 - 11:26 #12
Hermed link til VNC programmet

http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html
Avatar billede guldbrand Nybegynder
17. juli 2001 - 17:11 #13
hvad med et link til et program til migic packet ???

Takker...