Avatar billede graupner Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dansk Rap - Tagwall

Hej alle sammen!

Jeg har lavet en side for en kammerat ved navn D-oN, som er rapper og om 3-4 uger sender hans EP på gaden.

Jeg mangler at lave en Tagwall og smide noget baggrundsmusik på siden, men jeg plejer KUN at lave grafik og kan simpelthen ikke finde ud af at lave disse to sidste to elementer.

Du kan se siden på www.hvorermintaxabon.dk

Hele dette EP-projekt er selvfinansieret og derfor har jeg ikke rigtig nogen ting at tilbyde; udover en gratis EP selvfølgelig og en lille slat point.

Håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede brisingamen Nybegynder
19. oktober 2006 - 09:31 #1
Muligvis - jeg sender lige en mail til en bekendt, der selv er musiker
Avatar billede graupner Nybegynder
19. oktober 2006 - 11:20 #2
Tror måske du har misforstået hvad jeg søger! Jeg skal bruge en der kan lave en musik-afspiller. Selve baggrunds-mp3’en har jeg selv.

Ved ikke om du har misforstået.
Avatar billede brisingamen Nybegynder
19. oktober 2006 - 13:39 #3
Jeg havde misforstået, men ham som jeg kender, har selv fået det hele til at fungere, så det kan være, at det kommer til at virke ad omveje :-)
Avatar billede graupner Nybegynder
19. oktober 2006 - 13:49 #4
Det ville jo være super hvis det kunne lade sig gøre!!

Tak for hjælpen
Avatar billede alexander_j Nybegynder
23. oktober 2006 - 19:15 #5
mysound = new Sound(this);
mysound.setVolume(100);
mysound.loadSound( "mymusic.mp3", true);
mysound.start();
^^kan du bruge til at hente musikken

Til tagwallen har du brug for noget serverscript som fx php eller asp. Understøtter din webserver en af disse to teknologier?
Avatar billede graupner Nybegynder
23. oktober 2006 - 23:16 #6
Hey Alexander!

- Jeg bruger B-one som udbyder, så det tror jeg de gør... Vil du have adgang til mit webhotel og tjekke?
Avatar billede graupner Nybegynder
30. oktober 2006 - 13:50 #7
Har du fundet ud ad det, Alexander?

Jeg vel gerne at musikafspilleren har en "stop" og "Play" funktion.. Er det muligt at tilføje det?

Tak
Avatar billede alexander_j Nybegynder
30. oktober 2006 - 19:54 #8
Du kan lave to knapper, hvor du på den ene putter 'mysound.start();' og på den anden 'mysound.stop();'.

Til din tagwall vil jeg foreslå at du læser lidt på loadvariables-functionen og derudover laver resten i serverscript php eller asp - som vist begge understøttes på B-ones websteder. Hvis du ikke selv kender til php/asp, så må du eventuelt få nogen til at lave det for dig eller få hjælp i pågældende kategorier.

Nej tak jeg behøver ikke at tjekke, jeg prøver jo blot at give dig vink og værktøjer så du kan lave det selv.
Avatar billede graupner Nybegynder
30. januar 2007 - 10:25 #9
q
Avatar billede alexander_j Nybegynder
30. januar 2007 - 16:00 #10
Hmm kunne min hjælp slet ikke bruges?
Avatar billede graupner Nybegynder
30. januar 2007 - 17:41 #11
Hey Alex

Det var en super fin hjælp du gav og jeg undskylder at jeg ikke gav dig de 200 P.

Problemet er at jeg ikke har tid til at sætte min ind i koder mm. Da alt min tid går med at lave grafik til cover, flyvers, poster, t-shirts etc. til forskellige artister.
Og så ville jeg bare lige lave en hurtig hjemmeside til D-oN men troede ikke at en Tagwall var noget større problem, men tiden tillader det desværre ikke.
Avatar billede graupner Nybegynder
30. januar 2007 - 17:42 #12
Grundet til at jeg bare lukkede denne tråd, var at jeg troede den var død. Det er jo lang tid siden der sidst blev skrevet på den.

Men som sagt, Jeg undskylder
Avatar billede alexander_j Nybegynder
30. januar 2007 - 18:02 #13
helt i orden så.