Avatar billede lklo Nybegynder
18. oktober 2006 - 22:11 Der er 8 kommentarer

opdeling af hard-disk til flere drev

hej jeg overvejer at opdele min hard-disk til 3 drev .
eks c,d,r

kan jeg bruge "Norton Partition magic" til det ?
kan jeg gøre det uden at afinstallerer alt først?
er der særlige ting man skal være opmærksom på?

---
lk
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. oktober 2006 - 23:18 #1
1 ja
2 ja
3 ja
Under forudsætning at der er tilstrækkelig ledig plads på disken.

Til 3 kan siges, at det vil være en stor fordel, hvis du har kørt en diskoprydning efterfulgt af en diskdefragmentering inden du starter med partition magic. På denne måde vil alle filerne befinde sig i starten af disken, og ikke spredt ud over det hele.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. oktober 2006 - 23:19 #2
Du skal også være klar over, at der kan gå ged i partitioneringen med PM, så har du vigtige data på disken, så lav en backup inden du starter.
Avatar billede praetorian Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:25 #3
Jeg har ikke haft problemer med partition magic overhovedet og har haft brugt både version 6, 7 og 8 uden problemer what so ever.
Avatar billede battlesite Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:45 #4
lklo,

1: JA det kan du godt, men jeg forslå du brænder alt ned du har af vigtig data! OG installere windows på ny og derved opretter de drev du gerne vil have! ;). (Du kan sagents bruge Norton Partition - Men vil forslå det andet)

2: Ja som beskrevet lige før, du kan sagents gøre det med Norton Partition!

3: DU SKAL HUSKE AT TAGE BACKUP!!!!!!!....
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. oktober 2006 - 09:20 #5
Du behøver ikke at installere XP på ny. Jeg har lige gjort det ved en bærbar, der jo som regel kommer med en stor partition, med systemet på. Jeg kørte en diskoprydning, og en diskdefragmentering, og reducerede c: på 20 GB, og resten til en partition for sig selv UDEN geninstallation. Virker perfekt og uden problemer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. oktober 2006 - 09:20 #6
Det skulle have været et svar :-)
Avatar billede lklo Nybegynder
19. oktober 2006 - 17:46 #7
tak for alle indlæg

---
lk
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2006 - 00:02 #8