Avatar billede mfrost Nybegynder
20. november 1999 - 08:57 Der er 9 kommentarer

Linux - friheden til at vente

På Red Hat 6.0 cd-rom'en finder man en 100 siders manual i HTML format på dansk: Linux - friheden til at vælge. En udemærket guide til begyndere. Men..,
åbner jeg HTML'en i Netscape under Linux, starter et swap-helvede på harddisken, og som aldrig får en ende!!

Jeg mistænkte straks Linux-Netscape for at have problemer med store HTML dokumenter, men Netscape 4.6 under Windows98 gør nøjagtigt det samme.
Samme dokument set med InternetExplorer 5 tager blot få sekunder om at hente alle 100 sider inklusiv billeder..

Enten har Netscape et stort problem med håndtering af store filer, eller måske skal jeg rette min swap/hukommelses indstillinger i Netscape? (og hvad skal de ændres til?)
Avatar billede zixiz Nybegynder
20. november 1999 - 09:32 #1
Hvad er dine nuværende indstillinger ??
Avatar billede cldu Nybegynder
20. november 1999 - 13:19 #2
Prøv at sætte swpa-pladsen direkte i Netscape til at være absolut NUL. Grunden til at IE5 virker perfekt er at den på ingen måde begrænser pladsen ligesom NS gør til - jeg tror det er - 8 MB default. Et lille regnestykke fortæller mig at 8 MB ikke går op i 100 MB..

Jeg tror det vil løse dit problem at sætte swap'en til nul i NS - at sætte den OP til 100 er jo ikke et alternativ überhaupts.
Avatar billede cldu Nybegynder
20. november 1999 - 13:20 #3
ups... Jeg misforstod noget.. ikke 100 MB, men 100 SIDER...

Dog tror jeg stadig min løsning vil hjælpe dig. :-)
Avatar billede mfrost Nybegynder
20. november 1999 - 16:05 #4
Jeg har i Netscape/Edit/Advanced/Cache:
ændret min Memory Cache fra 1024KB til 0KB, og ændret
min Disk Cache fra 7936KB til 0KB.

Men problemet er desværre det samme!

Jeg beklager en mindre fejl i mit spørgsmål:
'Linux - friheden til at vælge' er et over 100 siders dokument
samlet på én HTML side. Inklusiv billeder fylder HTML siden 5MB!
Avatar billede cldu Nybegynder
20. november 1999 - 16:14 #5
hmm... har du prøvet at sætte den OP... til fx. 30 MB?

Det KAN have noget at gøre med dit memory-cache, da IE jo ikke har noget imod at snuppe en 80-90% af ressourcerne på computeren.
Prøv at sætte mem-cache op til en 10-12 MB...
Avatar billede mfrost Nybegynder
20. november 1999 - 18:01 #6
Den er helt gal med Netscape..

Jeg har sat min Memory Cache til 12288 KBytes og min
Disk Cache til 30720 KBytes. Men problemet forbliver det samme!

Alle billederne på HTML siden er i .gif format, og det ser ud til at det er disse der volder Netscape besvær. Også ved simpel scroll af dokumentet er opdateringen af billederne ekstremt langsom..

Med IE5 er det hele ordnet i en jiffy!

(fås IE5 til Linux? - just kiddin' :)
Avatar billede cldu Nybegynder
20. november 1999 - 18:06 #7
dammit.... så er jeg løbet tør...
Avatar billede lrj Nybegynder
23. november 1999 - 21:52 #8
IE5 kører bedre til den slags fordi den snyder og nupser alt for mange ressourcer.

Hmm, Opera er også en hurtig browser til store og små dokumenter. Den styrer :)
Avatar billede softice Nybegynder
26. december 1999 - 11:18 #9
Netscape har problemer med offline læsning!!

Prøv etenlig at gå online først og åben det og se om det virker.. ;(

Hvis jeg skal lave noget offline og hurtigt bruger jeg eten lynx eller KDE's intergrede (Jep.. nogle bruge jo KDE *S* )