Avatar billede wolker Nybegynder
18. oktober 2006 - 19:59 Der er 3 kommentarer

Hvilken cpu / Pc skal man vælge lige nu

Jeg skal have en ny computer, prisleje 10000 - 15000 kr (uden skærm). Hvad er hot lige nu, og den skal selvfølgelig være hurtig. Jeg spiller ikke ret meget computerspil, men jeg bruger mange tunge programmer, til grafik, musik, programmering og lign.
Avatar billede venturer Nybegynder
18. oktober 2006 - 20:23 #1
Så skal du jo have fat i noget svulstigt hardware.
Umiddelbart vil ram med gode performance (2x1GB DDRII) samt nogle gode harddiske sat op i RAID0 være noget du skal kigge efter. Hvad CPU angår er Core2Duo noget af de "varme" i øjeblikket.

Mere specifikt vil jeg lade de andre nørder herinde foreslå :)
Avatar billede wolker Nybegynder
19. oktober 2006 - 14:15 #2
Er der ikke andre der har en kommentar til det her.

Gerne link til test af de nyeeste cpu / pc'er.

For hvad er bedst for tiden, Pentium eller Amd, og er der noget med støj/køling eller andet man skal være opmærksom på.
Avatar billede wolker Nybegynder
20. oktober 2006 - 10:37 #3
Er der virkelig ingen her der synes at det er spændende at samensætte en fed computer, for jeg har ikke meget forstand på hvilke ram, bundkort, cpu der passer sammen.
Skal jeg give flere point.