Avatar billede freeman Nybegynder
19. maj 2001 - 10:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Partition af den primære disk.. Skal have oprette 4 logiske..

Jeg kan ikke få den til at opdele mine drev, ellere rettere, jeg kan ikke finde hvor man skal kunne gøre det..

Win2k kan gøre det, og win98 kan med Partition Magic.. Jeg har stadig partition magic, men den virker ikke til ME... findes der mon en version til ME ?

- eller er der et sted man kan gøre det i WinME

.... OG JEG KENDER GODT FDISK, OG DER SKAL JEG FORMATERE, HVILKET JEG IKKE VIL  :-)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. maj 2001 - 10:46 #1
http://www.powerquest.com/partitionmagic/
version 6.0 virker sammen med Win ME
Avatar billede hejberg Juniormester
19. maj 2001 - 12:45 #2
hej !!
du kender vejen ind i fdisk ..
primære driv har du.. (1) - (1)
næste er udvide  (1) også kommer det (2) opret udvidet Dos-partition husk her skal du opret resten af harddisken og her dele du først bagefter
det vil sige hvis du f.eks har 20 gb tilbage, så skal du opret alle 20 gb på engang og detefter dele dem i 4 store dele

håber det hjælper...:-))
hilsen hejberg
Avatar billede freeman Nybegynder
19. maj 2001 - 14:37 #3
tjaa.. det mener jeg ikke man kan uden at formatere.. hvilket jeg gerne vil undgå :-)
Avatar billede double-g Juniormester
19. maj 2001 - 16:16 #4

Kan du ikke bruge PartitionMagic bootdisketterne ??? De er ligeglade med hvad for et OS du har liggende.

Avatar billede poo Nybegynder
03. juli 2001 - 21:05 #5
Hejsa

Brug DOS versionen af PQ-MAGIC, og Boot på en Win95/98 Boot diskette først.
Avatar billede freeman Nybegynder
23. september 2001 - 22:47 #6
det blev til en go gang format c: og efterfølgende FDISK som jeg kender alt for godt :-)