Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udskrift af flere A4

Hejsa eksperter

Jeg er jævnt meget nybegynder på Illustrator-området men om ikke andet, så har jeg et problem jeg ikke lige kunne finde en løsning på.

Jeg har en figur, der skal printes ud i stor størrelse, men jeg har kun en A4-printer. Min figur skal se sådan ud:

[A4][A4]

Når jeg laver et dokument på en normal A4 printer den kun 'selve' papiret ud, og ikke resten. Hvordan får jeg programmet til det?

På forhånd tak!
Avatar billede wiwi Praktikant
21. oktober 2006 - 13:01 #1
Hej
du skal gå op i File > print

og så skal du i printmenuen vælge setup > tiling > tile full pages

så skulle den gerne printe dokumentet ud så du selv kan lime det sammen
Hej
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:29 #2
Den er deaktiveret? :(

Under setup har jeg mulighed for:

Crop artwork to: Artboard/Artwork bounding box/Crop Area

Ser ikke nogen 'dont crop'-mulighed. Og den skal jo ikke skære fra, blot tile dem..
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:31 #3
Ah. Jeg skulle åbenbart lave et stort nok dokument, som så skal vælges at tiles i A4. Tak for det..