Avatar billede xcover Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kabel føring

Hejsa,

Jeg har lige brug for lidt hjælp andgående kabler til mit internet og hvordan det skal sættes op.

Jeg bor i et hus, og telefonstikket/adsl stikket sidder oppe på loftet i den ene ende af huset, MEN mit computer værelse er i modsatte ende af huset.

Nu er spørgsmålet så, hvordan jeg skal trække mit internet ned på værelset ?

Jeg kunne jo selvfølige lade mit ADSL model stå oppe på loftet og så trække et RJ45 kabel ned på mit værelse til en switch.
MEN jeg kunne jo også vælge at trække et RJ11 telefon kabel ned på værelset og så montere modem og switch på mit værelse...

Hvad kan anbefales og hvorfor ?

Jeg ville nok helst bare trække et RJ45 kabel, men er det dumt ?

Mange takker ;)
Avatar billede xcover Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:45 #1
Glemte lige at skrive at kabel længden ned til værelset er ca. 25-30 meter...
Avatar billede cycojugi Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:49 #2
Hej

Jeg ville bruge metoden hvor du trækker et cat5e (det som benytter RJ45 stik) kabel.
Du skal dog være opmærksom på at man bør sætte sit adsl modem til i det første stik der er i huset.. Ellers kan du risikere rigtig meget støj på de øvrige telefoner. Gider man ikke spekulere på hvilket stik man placerer sit modem i kan man i en hver TDC butik købe filtre til at sætte på de telefonstik hvor problemet opstår.

Tilbage til cat5e kablet.. Du kunne også bruge cat6 kabel hvis du regner med at køre 1000Mbit gennem kablerne på et tidspunkt. Som sagt.. RJ45 er stikket.
Du kan trække et cat5 kabel 100 meter uden problemer, men hvor langt man kan trække sådan en telefonledning er jeg ikke klar over.
Avatar billede xcover Nybegynder
18. oktober 2006 - 14:06 #3
Perfekt... Det var også den bedste løsning for mig ;)
Så jeg takker...
Det skal også lige siges at det er det eneste telefonstik i hele huset, det kommer ude fra vejen af og går direkte op på loftet i huset.

Takker!