Avatar billede sn0wflake Nybegynder
18. oktober 2006 - 10:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændring af navn i Outlook 2003

Jeg har en bruger der er blevet gift og derved har hun ændret efternavn. Det irriterer hende derfor at hendes gamle navn stadig står i de emails hun udsender. Vi anvender Outlook 2003 på en Windows 2003 Small Business Server. Mit spørgsmål er så hvordan jeg ændrer hendes navn i Outlook da det ikke lader til at Outlook anvender hendes Windows brugeroplysninger hvor navnet er korrekt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2006 - 10:51 #1
Funktioner - E.mail konti - få vist eller rediger eksisterende e-mail konti - rediger - ret navn under Dit navn
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
18. oktober 2006 - 11:02 #2
Det har jeg allerede prøvet ved at logge ind på hendes profil, men denne indstilling er deaktiveret da hendes postkasse er hosted på serveren. En anden ting jeg har forsøgt er at ændre hendes navn i Active Directory men som sagt så virker det som om Outlook kører solo.
Avatar billede larsfc Nybegynder
19. oktober 2006 - 15:54 #3
Hej
Kendt microsoft feature :-) Du skal blot gå ind under funktioner>>e-mailkonti på outlook klienten hvor omtalte bruger skal være logge på, vælg rediger eksiterende konto, slet display navnet i feltet under serverennavn, skriv brugernavn ind igen, tryk kontroller navn, og vupti hentes det nye (ændrede) displaynavn.
Jeg formoder navnet er rettet i AD og slået igennem i global adresseliste på exchange.
Go'vind
/Folmann
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
30. oktober 2006 - 12:12 #4
Jeg takker mange gange for svaret. Vidste ikke at det skulle være så besværligt, men det er vel Microsoft i en nøddeskal :P
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
30. oktober 2006 - 12:12 #5
Skriv lige et svar så jeg kan give dig points larsfc.