Avatar billede ahv Nybegynder
17. oktober 2006 - 20:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Utroligt langsomt internet

Hej,

Jeg sidder her med to identiske computere. Den ene kører upårklageligt, men den anden kører ekstremt langsomt.
Den ene tilhører mig og den anden min far, jeg har en ide om der godt kan ligge noget rigtig rod på den.

F.eks. når han vil downloade noget starter den med en hastighed på 50 kb/s og går så ned til 10 kb/s, hvorefter den faktisk stopper helt med hente mere. Det er som om det samme sker med alle internetsider nærmest i perioder.

Vi sidder på en 4mbit forbindelse og min egen computer kører helt fint.

Jeg har umiddelbart ikke nogen ideer hvad det kan være, jeg har prøvet at køre spybot, men ikke mere.

Jeg er åben for ideer, måske skal der køres nogle HiJack this programmer osv. post da venligst alt hvad der skal gøres da jeg ikke rigtig er hjemme i dette.

Tak.
Avatar billede nva Praktikant
17. oktober 2006 - 21:43 #1
Du kan følge denne vejledning http://www.eksperten.dk/artikler/954 - nok ikke mig der følger op. Men det kunne faktisk lyde som om i burde prøve med et andet netkort.
Avatar billede battlesite Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:33 #2
ahv,

First of all hedder det noget med (REALTEK?), hvis det gør så hiv det ud af hans maskine og start up, genstart og sæt i igen! ;) Burde fixe problemet! HVIS IKKE!..

Skal din kammerat finde et nyt netkort, det koster faktisk ikke noget nu om dage! :)
Avatar billede ahv Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:49 #3
Det er desværre laptops. Så de er ikke helt nemme at skille ad. er der en måde hvorpå jeg kan tjekke om netkortet 100% er problemet?
Avatar billede battlesite Nybegynder
19. oktober 2006 - 00:37 #4
Du kan tjekke for spyware, du kan checke for virus! check for trojan! :)

Hvis det ikke er årsagen!, så vil jeg nok skyde mine penge på netkortet! :)
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2006 - 08:28 #5
battlesite -> vi er vist ret enige ;)
Avatar billede ahv Nybegynder
12. november 2006 - 15:21 #6
Den sidste uge har den kørt problemfrit, lad os håbe den bliver ved med det.

Jeg tillader mig at lukke spørgsmålet her.
Avatar billede ahv Nybegynder
12. november 2006 - 15:21 #7
Fejl..