Avatar billede nellem Nybegynder
17. oktober 2006 - 19:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook sletter posten!

Outlook, hver gang et indkommet brev er læst blev det fjernet fra Indbakke til hvor ved jeg ikke.

Hvordan retter jeg denne fejl?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
17. oktober 2006 - 19:47 #1
Det er ikke fordi at der er opsat en regl der fjerner mailen (kig under funktioner --> regler og beskeder)
Avatar billede lx2ba Novice
17. oktober 2006 - 20:28 #2
Kan det mon være, at du uforvarende er kommet til at indstille ankommet mail som "Uønsket mail"?
(Et skud i tågen!) I så fald kan du søge i listen over afsendere, -
Få vist listen over afsendere af uønsket e-mail:

Klik på "Funktioner" på værktøjslinjen.
Klik på Organiser.
Klik på Uønsket e-mail.
Klik på hyperlinket i bunden af ruden.
Klik på hyperlinket Rediger afsendere af uønsket e-mail.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
17. oktober 2006 - 20:49 #3
Hvis du bruger Outlook 2003 er det sikkert sket ved at du har lavet en ny visning.
Dette ændres i > Vis > Arranger efter > Aktuel visning > Meddelelser. Sæt et V ved dette og du skulle kunne se dine mails igen.
Avatar billede larsroan Nybegynder
18. oktober 2006 - 09:07 #4
Jeg har også "mistet" gammel utgående post i min outlook 2000.  Takket være denne dialogen har jeg funnet årsaken; Automatisk arkivering.  Under >Verktøy, >Alternativer (properties), >fanen "Annet" og >Automatisk arkivering las jeg nettopp; "Hvis du vil angi mer detaljerte instillinger for automatisk arkivering så høyreklikker du hver mappe og velger Egenskaper.  Gå deretter til kategorien Automatisk arkivering.

Her oppdaget jeg forskjellen mellom Innboks og Sendte elementer (utboks).  For den siste av disse var automatisk arkivering aktivert. Det var opprettet en regel slik at all utpost mer enn 1 mnd gammel var flyttet til filen C:\WINDOWS\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst

Jeg husker tilbake ca 5-6 uker hvor jeg en dag, midt under ordinær epost-skriving hadde trykket >Enter 2-3 ganger etter at PC'en hadde frosset/låst seg og observerte da den ble aktiv igjen 2-3 mindre meldings-vindu som flagret på skjermen.  Det var nok da Outlook hadde spurt om jeg ville aktivere "automatisk arkivering" av ut-boksen.
Er det bare å fjerne haken for denne regelen og klikke "Bruk" for å gjenopprette den gamle og komplette folderen "Sendte elementer"?
Avatar billede nellem Nybegynder
18. oktober 2006 - 10:21 #5
En masse gode forslag - jeg kommer tilbage med resultatet, når de er afprøvet og aflevere mine point. (Er ikke på min computer, så jeg skal i byen med forslagene og der kan derfor godt gå lidt tid.)

Foreløbig tak for reaktioen.
Avatar billede nellem Nybegynder
16. november 2006 - 11:48 #6
Tak til tlaursen - det tog lidt tid, men dit råd løste problemet. Nu håber jeg, at du får mine point.