Avatar billede xerofyt Nybegynder
17. oktober 2006 - 17:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer til at dele forbindelse

Jeg har sat mit netværk op således, at jeg har en computer til at stå med to netværkskort i, det ene er direkte på mit modem, og det andet går til et switch, hvor mit internet bliver delt rundt til mine andre computere. Alt dette kræver selvfølgelig lidt opsætning, og indtil vidre har jeg brugt windows til det, men for nylig gik det så ned, og det fik mig til at tænke på, at der da må være en anden løsning??? noget software til at udføre samme opgave... håber der er nogen der kan hjælpe? nogen der kender noget godt software til lige netop denne opgave :)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. oktober 2006 - 17:48 #1
Kerio winroute firewall er rigtig godt (til mindre netværk) til større kommer man ikke udenom at nævne ISA fra MS
Avatar billede xerofyt Nybegynder
17. oktober 2006 - 17:53 #2
det skal gerne være noget der nemt at finde ud af.. jeg ved da lidt om computere--- men er langt fra ekspert :)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. oktober 2006 - 18:22 #3
Kerio er ekstremt simpelt, første gang du starter det, spørg den hvilket netkort du vil benytte til internettet, og hvilke services der skal være åbent for (hvis du har en FTP, HTTP server osv), derefter er den konfigureret, men du kan gå meget længere, og sætte den op til at fjerne reklamer, filrere sider fra med bestemte ord, og 117 andre ting.

har indbygget virus scanner, for FTP og HTTP og POP3 og SMTP traffik.

Produktet er ikke gratis, emn kan prøves gratis i 30 dage.
Avatar billede xerofyt Nybegynder
17. oktober 2006 - 19:10 #4
jeg har lige haft prøvet det... hverken min computer med to netværkskort, eller nogen af de andre kunne komme på nettet... jeg fatter det ik hehe... fulgte guiden... sikrede mig at jeg valgte det rigtige kort til internet osv... men skal jeg køre en windows guide bagefter`og bruge den netværksforbindelse som kerio har lavet til noget??? plz hjælp... jeg er lidt dum hehe
Avatar billede xerofyt Nybegynder
17. oktober 2006 - 19:11 #5
lige nu har jeg jo delt internet forbindelse osv pga den gamle opsætning... skal jeg fjerne de ipér der er der nu så? altså 192.168.0.1
Avatar billede xerofyt Nybegynder
17. oktober 2006 - 19:13 #6
og skal jeg tilføje de computere der skal på netværket? og skal jeg skrive en ip på dem? eller er de bare på med "hent automatisk ip"
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. oktober 2006 - 19:29 #7
du skal deaktivere dit netkort der skal bruges til lan siden, og sikre dig at du kan gå på nettet med maskinen, derefter aktiverer du dit lan kort igen, og kører wizarden i kerio, skal den uddele Ip adresser, skal du opsætte det først, og husk at aktivere DNS server delen i kerio.

Gateway og DNS server add til klienterne skal være ip adressen på dit lan kort i firewallen