Avatar billede jajajaja Nybegynder
17. oktober 2006 - 17:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flash chat

Hej derude. Jeg har lavet en flash chat ud fra en beskrivelsen her: http://www.eksperten.dk/spm/231076.
Jeg har modificeret den en smule og den virker fint, når jeg linker direkte til swf'en eller html'en. Men det er meningen at den skal loades ind i en først en og derefter en anden movie...og så virker den ikke. Jeg går ud fra at det er noget med _root eller _parent, og har rodet lidt med forskellige muligheder men intet held. Alle filer ligger på roden af serveren.
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede thulstrup Nybegynder
17. oktober 2006 - 17:51 #1
Den lette løsning er at smide en:
_lockroot = true;
i roden af din chat fla. Så vil alle dine _root referencer stadig henvise til chatten.
Avatar billede jajajaja Nybegynder
17. oktober 2006 - 18:32 #2
Ahhh...Det virkede :-)
Tusind tak. Smid et svar
Avatar billede thulstrup Nybegynder
17. oktober 2006 - 18:55 #3
det var så lidt :)
Avatar billede jajajaja Nybegynder
17. oktober 2006 - 19:06 #4
Du ved vel ikke tilfældigvis hvorfor jeg får linieskift mellem strName og "says" uden at jeg laver "<br>"?

strChatContent = dTidMinusSek & "<br>" & strName & "says:"&"<br>" & strMessage  & "<br>" & Application("ChatLog")

Det er meningen at de skal stå på samme line i chatten,men den laver selv et linieskift...mellem de øvrige skal jeg skrive <br> for at skiftet kommer.