Avatar billede tinne-s Nybegynder
16. oktober 2006 - 19:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af Acer bærbar

Jeg har skrabet 6000 kr. sammen (+/-500) og vil gerne købe en bærbar. Mange i min familie har Acer og er glade for dem.
Jeg har haft kig på 2 stk, som jeg selv mener nok er et godt tilbud:

1) Acer Aspire 5101 AWLMi til 6500 i Fona (minus 5%)
http://www.f-group.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406902000

2) Acer aspire 1642 WLMI til 6000 kr. hos TDC
1024 mb ram, 6 cells batteri, kortlæser, turion64 MK36 processor, 2 GHz.
Kunne ikke finde et link, men det var dette der stod på reklameskiltet.

Ja udover prisen har jeg svært ved at se forskellene. Den skal bruges til studiebrug, men den skal være hurtig og fremtidssikret! Og kunne være igang med en masse på en gang!
Hvad kan i anbefale? Den må helst ik overskride 6500!

Tak,
Tinne
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:05 #1
Køb da den ved TDC, du skal nok være hurtig da den er udsolgt ved Fona. :-))
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
16. oktober 2006 - 22:33 #2
Både Fona og især TDC er væsentlig dyrere end hvad man kan få den for hos internetbutikkerne.
Du kan nok lige så godt indse at der ikke er noget der hedder en fremtidssikker computer, men jeg synes at den her er en væstentlig bedre maskine end den, du har fundet:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206590
Den er en ret lækker arbejdsmaskine, men den er nok ikke så velegnet til spil (ikke at den anden er det heller...). Det kunne nok være lidt fornuft i at supplere med lidt ekstra RAM til den og så er prisen den samme som på den anden...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
16. oktober 2006 - 22:35 #3
Den her ser også rigtig lækker ud, men den er lidt nok lidt over prisen. Den har bedre graikkort end den anden, flere RAM (1 GB) og større harddisk):
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206589
Avatar billede tinne-s Nybegynder
17. oktober 2006 - 12:57 #4
Den er nu købt, ville gerne have en "færdig" en med 1gb ram, derudover måtte den helst ikke overstige de 6000 kr. Men tak for svarene.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:22 #5
Avatar billede tinne-s Nybegynder
18. oktober 2006 - 20:29 #6
hvordan kan jeg lukke, når jeg har afvist et svar og der ikke er andre?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. oktober 2006 - 20:38 #7
Læg selv et svar og accepter det, så beholder du også pointene:-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. oktober 2006 - 20:39 #8
Brug det her som svar.
Den er nu købt, ville gerne have en "færdig" en med 1gb ram, derudover måtte den helst ikke overstige de 6000 kr. Men tak for svarene.
Avatar billede tinne-s Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:39 #9
Den er nu købt, ville gerne have en "færdig" en med 1gb ram, derudover måtte den helst ikke overstige de 6000 kr. Men tak for svarene.