Avatar billede psysense Nybegynder
16. oktober 2006 - 17:52 Der er 10 kommentarer

kan ikke spille over lan

jeg kan ikke spille over mit lan netværk?

vil gerne spille nogle af de gamle spil med vennerne. (war3 ra2 og starcrat)

der sker det samme i alle spillene.
hvis man opretter et spil på min bærbare kan man ikke se det på den stationære, og hvis man opretter et spil på den stationære kan man godt se det på den bærbare, men kan kan ikke joine?

har installeret en ipx protokol på begge maskiner.

håber der er nogen der kan hjælpe?
Avatar billede psysense Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:01 #1
kan det evt være noget med at den ikke selv kan genkende ramme typen?
Avatar billede battlesite Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:22 #2
psysense,

Det kan være 2 ting!: Den ene er at du har firewall slået til på BEGGE computere, det nemmeste er at slå den HELT FRA mens du spiller! :)

Det andet kan være fordi i ikke er i samme ipområde!..

Prøv at gør følgende!
START - KØR - CMD - ipconfig /all

Skriv så lige herinde hvad begge maskiner skriver! ;) Så kan jeg måske hjælpe dig videre! ;)
Avatar billede psysense Nybegynder
16. oktober 2006 - 22:37 #3
har firewall slået fra på begge 2.

hvilket af det der står under ip-config skal du bruge? der står en del og orker altså ikke lige at side og skrive alt hvad der står. :o)
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2006 - 10:00 #4
Du højreklikker i dos vinduet og trykker på marker alt. Trykker CTRL+c og nu kan du klikke i dette vindue, og trykke CTRL+v
Avatar billede psysense Nybegynder
18. oktober 2006 - 21:29 #5
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Casper>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : dit-e1e401c62f5
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 2200B
G Network Connection
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-16-6F-47-51-66

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family
Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-03-0D-47-3F-33
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.3
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.242.40.3
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 18. oktober 2006 21:25:18
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 21. oktober 2006 21:25:18

C:\Documents and Settings\Casper>
Avatar billede psysense Nybegynder
18. oktober 2006 - 21:32 #6
det øverste er den bærbare og det her er hvad der står på den stationære.

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Casper>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : casper-0c39819a
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Co
ntroller
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-13-D4-30-7F-0A
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 85.255.116.139
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 18. oktober 2006 21:27:57
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 21. oktober 2006 21:27:57

C:\Documents and Settings\Casper>
Avatar billede psysense Nybegynder
18. oktober 2006 - 21:33 #7
ved ikke om det hjalp battlesite?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. oktober 2006 - 09:41 #8
Opsætningen på LAN siden ser rigtig ud.

Prøv at fjerne IPX/SPX protekollen på begge maskiner, og derefter installerer du den igen på begge.

Virker dette ikke prøver du en ping.
Først pinger du netkortet på den maskine du pinger fra. I CMD hvor du kørte ipconfig, skriver du ping 127.0.0.1 og trykker enter. Gør dette på begge maskiner, og meld om den giver timeout.

På den stationære pinger du så den bærbare med ping 10.0.0.3 og tryk enter.
På den bærbare pinger du den stationære med ping 10.0.0.2 og trykker enter. Meld også her om du får timeout.
Avatar billede psysense Nybegynder
20. oktober 2006 - 17:11 #9
jeg får time out når jeg pinger den bærbare.
har lige fået en pc mere på netværket og den fungere fint med den stationære..
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
20. oktober 2006 - 17:39 #10
Jeg lurede lige lidt over hvorfor de to maskiner ikke har samme DNS server??