Avatar billede aliaz Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatiseret installation

Jeg er ved at arbejde i en løsning med en fuldautomatiseret installation af WinXP. Jeg har fået god hjælp af diverse guides, programmet nLite samt Microsoft Deployment Tool, men noget nager mig.

Jeg ønsker at fortælle setup'en at den skal tage den første partition at installere XP på (AutoPartition=1). Denne vil jeg gerne have formatteret inden install, men samtidig skal den lade min anden partition (D-drevet) være, hvor jeg har alle mine ting på. Jeg har læst lidt forskelligt om "Repartition=Yes/No". Sådan som jeg har forstået det, bliver hele disken (altså begge partitioner) slettet og formatteret med "Repartition=Yes", mens jeg ved "Repartition=No" får installationen til at stoppe, hvorefter jeg selv skal foretage et valg. Herved bliver installationen jo ikke fuldautomatisk, men er det mit eneste valg, hvis jeg ønsker at bevare partition 2, D:, og samtidig formattere partition 1, C:?
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2006 - 14:56 #1
kan du bruge det her til noget

http://www.boegebjerg.dk/lars/sp2slipstream.htm

sådan kan du lave det.

det eneste du ikke skal er at hente imaget for det skal du lave i programmet nlite

nlite kan også huske dit win xp nummer så du er fri for at taste forkert.

service pack 1 + 2 kan du hente på syddansk universitet på det sprog du vil.

selv om det er sent - lige før vista - har jeg lige lavet en auto win xp med s pack 1+2 oden virker

i nero 7 brændte jeg imaget som bootbar cd og det var det.

jeg håber du kan bruge det til noget for jeg kan ikke lave det om som amin siger.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2006 - 09:39 #2
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

her kan du hente servicepack 1 + 2 og så videre.
Avatar billede aliaz Nybegynder
18. oktober 2006 - 11:59 #3
Alt dette har jeg leget med via nLite, inkl. serial, drivers, komponenter, tweaks osv. Jeg skal bare undgå at installationen ryder hele min HD.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2006 - 12:37 #4
ok så tror jeg at du mener at lave en cd ligesom man får med hvis man køber en compaq

altså det der kaldes en restore cd.
Avatar billede evisions Nybegynder
20. oktober 2006 - 16:02 #5
Ja har et system til med det temlig mange file der skal bruges og en del scripts

Jeg vil godt send det til dig hvis det er.

du skrive på tusborg@evisions.dk hvis du have systemet
Avatar billede aliaz Nybegynder
31. oktober 2006 - 18:03 #6
Lukkes