Avatar billede exposure Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:10 Der er 2 kommentarer

Kæmpe SPAM problemer

Jeg blev i dag vækket med at vores system ikke modtog og sendte mails. Da jeg kom derind havde vi flere 1.000 queues i Exchange og ca. 78.000 messages lø i vores kø.

Det jeg gjorde for at løse problemet her og nu var at slette hele vores kø.

Har i ca. 14 dages tid døjet med fejlmeddelelsen:

Event ID: 7010
This is an SMTP protocol log for virtual server ID 1, connection #540. The client at "202.75.56.212" sent a "rcpt" command, and the SMTP server responded with "550 5.7.1 Unable to relay for hidesnow7423@yahoo.com.tw  ". The full command sent was "rcpt TO: <hidesnow7423@yahoo.com.tw>".  This will probably cause the connection to fail.

og

Event ID: 7004
This is an SMTP protocol error log for virtual server ID 1, connection #138. The remote host "12.181.131.5", responded to the SMTP command "xexch50" with "504 Need to authenticate first  ". The full command sent was "XEXCH50 2356 2  ".  This will probably cause the connection to fail.

Hvad er det der sker? Er det DoS? Hvordan sikre vi os at det ikke sker igen?

P.S.:
Jeg har været inde og lege med IMF (Intellignet Message Filtering) og SIF (Sender ID Filtering) begger er sat til Reject.
Yderligere ser Relay Resctriction sådan ud:

Select which computer may relay through this virtual server:
Only the list below (is checked)

Allow all computers which successfully authenticate to relay, regardless of the list above. (is checked)
Avatar billede exposure Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:11 #1
Ekstra kommentar:
Vores anti-spam filter (TrendMicro) fortæller også at 50% af vores mails er SPAM
Avatar billede larsfc Nybegynder
19. oktober 2006 - 16:37 #2
Hej
Kan det ikke være en af dine egne arbejdspladser der er inficeret med en mass-mailer og bruger din egen server som relay, da du jo tillader alle pc'er som "authenticate to relay"?
Jeg selv anvender et antivirus program på mine klienter som giver mulighed for at lukke port 25 således de ikke kan anvendes som mass-mailers.
/folmann