Avatar billede law-st Nybegynder
16. oktober 2006 - 13:42 Der er 7 kommentarer

trådløst internet

Hey...
Jeg har på min bærbare computer trådløst internet (USB), men hver kan jeg tilslutter det, finder den forbindelse til nettet, logger på msn og 30 sek efter hopper den af og siger der intet net er :s... Hvad kan der være galt?
Avatar billede nva Praktikant
16. oktober 2006 - 14:03 #1
Har du prøvet at deaktivere en eventuel firewall?
Avatar billede komputerdk Mester
16. oktober 2006 - 14:15 #2
prøv at undersøge om du har valgt den rigtige kryptering (open/shared) .

husk at bruge det software du har fået med selve netkortet.. windows Zero config virker ikke specielt heldigt..
Avatar billede law-st Nybegynder
16. oktober 2006 - 14:21 #3
Jeg har slået firewall fra... Ehm, det med kryptering fatter jeg ikke, er ikke den store computerhaj.. Men altså, som sagt, når jeg sætter USB stikket i finder den nettet, den logger på min msn, jeg kan måske lige nå ind på en internetside og så logger den af.. så skal jeg tage stikket ud og ind igen, inden det virker igen? :s...
Avatar billede law-st Nybegynder
16. oktober 2006 - 14:22 #4
Det har virket tidligere, men gør det ikke mere
Avatar billede nva Praktikant
16. oktober 2006 - 14:24 #5
Hvis det kun er med Msn du har problemet, kan du jo prøve at reinstallere den.
Avatar billede nva Praktikant
16. oktober 2006 - 14:25 #6
Hvis problemet er opstået for nylig kan du måske bruge en systemgendannelse?
Avatar billede komputerdk Mester
16. oktober 2006 - 14:49 #7
hvis krypteringer er sat til delt og på routeren til åben.. så vil du komme på et kort sekund og blive smidt af bagefter.. kig efter WEP