Avatar billede dfl Nybegynder
16. oktober 2006 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp til opsætning af 2 harddiske.

hej

jeg har 2 hardiske i computeren

C drevet : 20 gb. ntfs. indholder: Xp

D drevet : 40 gb. ntfs. formateret.

jeg har ville formatere c drevet og ligge xp på.
jeg har så hardisken (c-drevet) ude af computeren. og overe i en anden computer for at formatere den. da der går nogle ting galt undervejs.

jeg sætter den i computeren igen og køre xp ind på den. der efter vil den ikke finde d.drevet som slave. (begge hardiske sidder på samme cabel)

jeg prøver mig så frem med lusen. lige meget hvor jeg sætter den virker det ikke.

men hvis jeg sætter (d-drevet) på et andet cabel, som master (normalt bruges til cdrom) så virker det fint.

så mit spørgsmål hvad gør jeg forkert. har vidst set mig lidt blindt på det.

og spørgsmålet er om jeg læser det rigtigt hvor lusen skal sidde.

håber i kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2006 - 10:35 #1
Start/Programmer/Administration/Computeradministration/Diskhåndtering

Kan du se begge HD der ?

Højreklik på d: og brug mulighederne evt. marker som Aktiv
Avatar billede dfl Nybegynder
16. oktober 2006 - 13:30 #2
det har jeg prøvet der finder den ikke noget.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. oktober 2006 - 13:37 #3
den disk hvor på c drevet er, skal være master, den anden disk slave (eller cable select), hvis du gør det, kan de så ses i bios ?
Avatar billede dfl Nybegynder
16. oktober 2006 - 17:44 #4
nej jeg har prøvet og sætte master slave og omvendt. og cable select kun den ene. har også prøvet begge i cable select.

hvis jeg tyder det rigtigt på hardisken. det er en maxtor 40 gb D540X-4K
Avatar billede dfl Nybegynder
16. oktober 2006 - 17:45 #5
jeg kan kun få dem til at virke hvis de ikke køre på samme kabel.
har også haft den over i min computer.som slave. men heller ikke det virker