Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor og hvordan med programmet

Hej

Jeg har hørt så meget godt om billedbehandlingsprogrammet og jeg kunne godt tænke mig at arbejde med det, men kan det virkelig passe jeg skal af med så mange penge for at bruge det?

Med venlig hilsen
Anette
Avatar billede anoz Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:48 #1
Yes, det kan sagtens passe... programmet _er_ dyrt, men kan dog prøves gratis i en periode - jeg kan ikke huske om det er fjorten dage eller en måned. Det kan hentes herfra: http://adobe.com/dk/downloads/

Et alternativ kunne være http://gimp.org/

mvh
anoz
Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
15. oktober 2006 - 23:08 #2
Hej Jeg spørger bare, for jeg skal bruge et program, der kan fjerne et stempel på et billede og jeg ved photoshop kan, men kan gimp også?
Avatar billede anoz Nybegynder
15. oktober 2006 - 23:13 #3
Hey,

Mit bedste bud er, at gimp sagtens kan klare det, men hvordan ved jeg ikke helt... men som sagt, så kan du hente en prøveversion af photoshop.

mvh
anoz
Avatar billede falcon59 Nybegynder
17. oktober 2006 - 09:14 #4
Nu ved jeg jo ikke lige hvilken version du mener er så dyr, men Photoshop Elements 4 kan fås fra ca 500,- og hvis du er studerende, kan du få Photoshop CS2 for knap 2000,- så dyre behøver det ikke være...

Hilsen
Falcon59

P.s. hvis du mangler adresser hvor de sælger programmerne, så kan jeg finde dem til dig.
Avatar billede doodoo Novice
17. oktober 2006 - 14:20 #5
falcon < ja, hvis du har en tidligere version af PS kan du opgradere den for 2000 kr..
Anette > du skal op at give 7000kr for Adobe Photoshop - men jeg lever af det program, så hvis du kommer langt nok så er de NEMT indtjent igen *blink*
Avatar billede falcon59 Nybegynder
17. oktober 2006 - 14:43 #6
Doodoo -> JEg mener nu det er e fuld version jf.
http://www.trigono.dk/visartikel.tpl?Artikelnr=970

Hilsen
Falcon59
Avatar billede doodoo Novice
17. oktober 2006 - 14:53 #7
Oh ja den... Så skal du vise gyldigt studie kort indenfor faget..
Avatar billede doodoo Novice
17. oktober 2006 - 14:54 #8
Nej sry - den der er til uddannelses instituter... ala Tekniske skoler osv. ikk privat personer...
Avatar billede olebole Juniormester
17. oktober 2006 - 16:00 #9
<ole>

Photoshop kan ikke fjerne et stempel fra et billede - men er du en rimelig billedbehandler, kan du fjerne et stempel fra et billede i mange forskellige programmer ... herunder Photoshop.

En god stegepande steger ikke en god bøf for nogen somhelst ... det gør en god kok (såmænd også på en mindre god pande)  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede cybernet Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:13 #10
www.edbpriser.dk
Søg efter photoshop
Og JA det er pengene værd...Og et godt sted at starte med at lære
PS er www.good-tutorials.com MANGE MANGE GUIDES..
ENJOY---OG HUSK IKKE KØB DEN DANSKE VERSION DEN ER DÅRLIG REALLY!!!!!
Avatar billede doodoo Novice
20. oktober 2006 - 00:27 #11
og den danske version er dyere... ikke den er dårligere, de kan det samme - bare svær at finde rundt i hehe .... dog er det nok hvad "man er født med" princippet