Avatar billede bachome Nybegynder
15. oktober 2006 - 20:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Webdeling i OSX

Hjælp
Jeg har installeret Entropy som indeholder Apache 2 og php 5.4...
Under installationen fejlede et script!
Nu kan jeg ikke starte min Webdeling under Deling i systemindstillinger.

Hvad gør jeg????
Avatar billede egonspock Seniormester
15. oktober 2006 - 20:50 #1
Der er formentlig ikke sket noget specielt. har du prøvet at reparere rettigheder med Diskværktøj?
Avatar billede egonspock Seniormester
15. oktober 2006 - 20:50 #2
Alternativt: hvilket script fejlede og med hvilken begrundelse?
Avatar billede bachome Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:15 #3
Der var ingen specifik fejlbeskrivelse udover noget i retningen, "Installationen afsluttede med fejl!"

Jeg har forsøgt med at reparere med Diskværktøj...men det virker ikke

Måske blokerer Entrpy port 80, eller måske driller Apache 2 OSX indbyggede Apache 1.3 ???

HJÆLP!!!
Avatar billede egonspock Seniormester
15. oktober 2006 - 23:10 #4
Har du prøvet at genstarte? og har du prøvet at gå til http;//localhost bare for at se om der er noget?
Avatar billede bachome Nybegynder
16. oktober 2006 - 13:18 #5
Ja, genstart virker ikke, og ved http://localhost siger Safari bare: Siden findes ikke...

Andre gode idéer???
Avatar billede bachome Nybegynder
16. oktober 2006 - 14:12 #6
Jeg installerede en anden version af Entropy med Apache verison 1.3.
Nu jeg godt starte min Webdeling, og se apache-velkomstsiden på localhost.
Dog kan jeg ikke tilgå de underliggede maper i WEbsider.
Min browser siger: You don't have permission to access /~Christian/ on this server.

Hvad gør jeg nu?
Avatar billede bachome Nybegynder
27. oktober 2006 - 19:40 #7
Jeg har selv fundet en løsning og kører nu med MAMP.
Avatar billede bachome Nybegynder
27. oktober 2006 - 19:41 #8
Jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede sd8220 Seniormester
12. januar 2007 - 16:55 #9
Jeg tillader mig lige at give en mulig forklaring til fremtidige læsere:

Der er uoverensstemmelse mellem hvad Apple (Apache 1) og alternative udgaver af Apache (v. 2) antager, at folks hjemmekataloger hedder. Det kan give mange sjove fejl: Apple kalder dem Sites, andre kalder den public-html og andre noget andet. Det kan tilrettes i opsætningsfilen til apache.
Der kan også være kludder med andre indstillinger i apache-configen, når man prøver at installere en 3. parts; og det kan  generelt være en god idé at slå webdeling fra, inden man begynder at installere en anden apache end Apples. Det ved jeg af kedelig bagklogskab ;_)
/Seb