Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:18 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

IP Fornyelse problem!

Jeg har 3 computere til nettet gennem en switch, de 2 virker uden problemer på nettet. Men den sidste virker ikke når jeg sætter den gennem switchen, men hvis den sidder direkte til routeren så virker den fint.

Jeg har prøvet en del, men der er ingen af de ting jeg har prøvet som virker...

Så jeg vil meget gerne have noget hjælp??

/qwa!
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2006 - 19:29 #1
Hvilken udbyder har du ?
Hvilken router har du ?
Når du sætter den i switchen lyser lampen så ud for maskinen ?
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:33 #2
Jeg har CC...
Zyxel Prestige 650R-31
ja, den lyser helt fint i switchen...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:44 #3
Er det ikke fordi cybercity kun afgiver 2 ipadresser?
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:47 #4
Jeg har prøvet at koble en af computerne fra for så at prøve på den som ikke virker, men det virker stadig ikke...
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:58 #5
før du kobler computeren fra skal du skrive ipconfig /release i prompt, så er du sikker på at Ip-adressen er fri.
Avatar billede salihb Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:59 #6
jeg har haft lidt det samme problem
prøv at sættealle tre til og genstart dem alle tre.
efter alle tre er startet op så prøv dem igen.
virker den stadig ikke så genstart den igen.
hvis den stadig ikke virker så prøv at give dem alle tre en fast ip adresse (Den første 10.0.0.2 derefter 10.0.0.3 og til den tredje 10.0.0.4
du skal huske at skrive undernetsmaske og standardgateway (Egenskaber for lan forbindelse og klik på internetprotokol tcp/ip) der står hent ip-adresse automatisk. der skal du skrive de tre forskellige ip-adresser på hver af computerne.
husk at kopiere det om allerede står i den til en txt fil så du hurtigt kan skrive dem ind i de to ørige computere. (Undernetmasken og standartgatewayene står allerede skrevet derinde) (dns server ip-adressen står også skrevet derinde).

håber du fattede noget af det?

kontrolpanel -> netværksforbindelser -> højreklik på lan forbindelse -> egenskaber -> Intenetprotokol (tcp-ip) -> egenskaber -> brug følgende IP-adresse

husk at udfylde alle felterne!
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 20:26 #7
Fattede det godt og har prøvet det nu, men det virker stadig ikke... Den ene af dem som er sat til, virker fint, men den anden virker ikke... Den tredje har jeg ikke lige gjordt det på for den er alligevel slukket!???
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:03 #8
Der er vist noget med der går over en time inden den giver en ny ipadresse, derfor virker det heller ikke med to,hvoraf den ene er ny tilkoblet, før efter den tid.
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:21 #9
jeg gav jo begge 2 en ny ip og den som hele tiden har virket, virkede med det samme og så burde den anden vel også virke ligeså hurtigt hvis det var??
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2006 - 21:25 #10
john_westcoast -> Han har router som uddeler adresser og CC tildeler kun 1 IP adresse.

gwa -> Hvis du sætter maskinen til Automatisk IP, hvad IPadresse for den så ?
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:26 #11
Når jeg kører noget Ipconfig /all så er det fuldstændig ens på de 2 computere... Den ene virker bare ikke, hvorfor er det lige at den ikke gør det?? Det kan sq ikke passe...
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2006 - 21:28 #12
De er forhåbentlig ikke ENS. IPadresserne skulle gerne være forskellige
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:30 #13
Oki, kender ikke CC, men hvis alle tre pcer er connectet til en switch der herefter er tilsluttet routeren burde der jo ikke være nogen problemer med det, hvis ellers switchen er iorden.:-)
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:32 #14
nej, det ville jeg jo heller ikke synes der skulle være noget i vejen med, men det vil sq ikke som jeg vil! :) Og jeg har prøvet at bytte lidt om på stikkende i switchen så jeg ved at den som den sidder i virker fint! :)
Avatar billede salihb Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:54 #15
har den pc som ikke gider komme på nettet egentlig en ip adresse når de tre computere sidder i et netværk?
i så fald skal du måske geninstallere lan driveren?
eller gøre den medlem af netværket?
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:59 #16
Den har en ip ja... Når jeg kører ipconfig på begge computere så er de ens undtagen ip'erne selvfølgelig... jeg har prøvet at geninstallere driveren...
medlem af netværket??
Avatar billede salihb Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:03 #17
i netværksindstillinger til venstre

tryk på konfigurer et hjemme eller mindre kontornetværk

men tror ikk det er det?
vil du formatere eller geninstallere windows?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:07 #18
Han kan vel nøjes med en repair af den pc det ikke virker på.
Avatar billede salihb Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:12 #19
hvordan laver man i øvrigt en repair?
sidst jeg prøvede en repair kom cmd frem og jeg skulle skrive min administratoradgangskode?
derefter kunne jeg bare skrive lige så osset jeg ville
har aldrig set noget hvor windows kopierer vigtige filer ind igen?
geninstallering uden formatering retter alle problemer men fjerne ikke andet end windows mappen!
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:14 #20
Nåh ja, men det har jeg klaret før det med netværket...

men jeg vil jo gerne undgå at formatere for det er sq ikke mere end en uge siden at jeg gjorde det og har lige så småt fået installeret mine programmer osv igen!

jeg kan bare ikke lige se hvad der skulle være at repair, for når jeg sætter netværkstikket fra switchen og direkte i routeren så virker nettet jo med det samme, det forstår jeg ikke helt...
Avatar billede salihb Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:17 #21
ved det seriøst ikk
synes her er lidt tomt idag
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:18 #22
jeg synes også det er helt dødt i dag, der sker bare ingenting her inde! :-)
Avatar billede salihb Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:22 #23
hehe ja desværre

den computer lyder altså meget underlig?
jeg har haft det samme problem men jeg genstarter den bare så virker den igen
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:24 #24
Måske er det switchen der ikke er iorden?
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:33 #25
Jah, den er sq lidt mærkelig... Selvom den er ikke mere end 1 uge gammel endda!
Jeg kan ikke se hvad switchen skulel fejle, for jeg har jo flytte de stik rundt et par gange efterhånden for at se om det ville hjælpe, men det har det ikke gjordt!

jeg kan bare ikke lige se hvordan der kan være en forskel på at kører computeren direkte til routeren, men når man så bare lige bytter stikkende om så kan den ikke få forbindelse til DHCB serveren!

Kan det have noget at gøre med at de 2 computere går ind og laver nogen konflikter eller noget?
Avatar billede salihb Nybegynder
15. oktober 2006 - 23:05 #26
prøv en anden switch?
seriøst prøv en anden

få fat i en vens eller lån en et eller andet sted?
eller også kunne du jo gå tilbage med den du har nu og købe en UDEN en masse ekstra funktioner?
bare køb en ganske almindelig ethernet switch
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 23:25 #27
Ja, der er vidst ikke andet for end at jeg må prøve det!

Det her det er skam en ganske alm switch! :-)
nu kan jeg lige se om der kommer nogen andre gode foreslag i morgen hvis det er at der er nogen her inde der vågner lidt op! :)
Avatar billede qwa Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:08 #28
Kan det virkelig passe at der slet ikke er nogen eksperter her inde som kan løse dette? ;-) Jeg fatter virkelig ikke hvad der er galt med det her...
Avatar billede qwa Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:18 #29
Hold kæft mand, så har man kæmpet i så lang tid med det problem og så er det bare switchen som ikke funker selvom den gjorde det i starten igår! Fedt nok.. Men Salihb, hvis du gider at ligge et svar så du kan få nogen point for de hård kamp! :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. oktober 2006 - 19:33 #30
Avatar billede salihb Nybegynder
17. oktober 2006 - 02:55 #31
:) jo selvfølgelig :P
Avatar billede qwa Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:56 #32
Wupti wupti sko fra gucci, det glemte jeg mr. westcoast.. Smid en svar!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. oktober 2006 - 17:15 #33
Oki, godt ord igen. :-))