Avatar billede kxrider Nybegynder
14. oktober 2006 - 23:49 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Problem med spil på bærbar

Har installeret FIFA 07 på min bærbare.
Men har et træls problem med det.
Når jeg tilslutter strømforsyningen under et spil, bliver hastigheden i spillet voldsomt hurtigt. Andre gange når jeg har startet computeren med strømforsyningen i, og at jeg derefter fjerner den under et spil, går den helt ned i hastighed.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede larsjrg Nybegynder
15. oktober 2006 - 00:05 #1
Normalt når man tager størmforsyningen af en bærbar vil hastigheden på processoren sættes ned, alt afhængigt af ens indstilling selvfølgelig.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. oktober 2006 - 00:06 #2
det er fordi den selv skruer ned for hastigheden når den ikke mener der er behov for at køre for fuld skrue, og derved bruge mere strøm end nødvendigt, du kan rette det bla. i bios (under power options), men det vil koste noget i batteri tid.
Avatar billede larsjrg Nybegynder
15. oktober 2006 - 00:09 #3
Normalt ville jeg ikke anbefale at man spiller uden en størmforsyning, langt fra det en bærbar er beregnet til i det hele taget.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. oktober 2006 - 00:29 #4
det kommer sandelig an på hvilken bærbar man sidder med, mange af de nye, er så kraftige at man sagtens kan spille (også nye(re) spil) og er bygget som en spille maskine, men er det en gammel P3 så er vi helt enige ;)
Avatar billede mortenbock Nybegynder
15. oktober 2006 - 00:34 #5
Du kan evt. prøve at styre CPU hastigheden med dette lille program:

http://www.diefer.de/speedswitchxp/

Jeg har brugt det med succes for at sænke hastigheden på fifa05. (Hos mig går det altid for stærkt når der er sluttet strøm til)
Avatar billede kxrider Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:40 #6
Den kører alle andre spil uden problemer. Det er kun i fifa det sker.
Hvis jeg fx. starter spillet uden at strømforsyningen er i, kan det køre meget langsomt, andre gange normalt. Hvis jeg sætter strøm til imens det går langsomt sætter den op til et normalt tempo.

Når jeg så starter den med strømforsyning, så går det som regel, dog ikk altid, hurtigt, og jeg er nødt til at ta strømforsyningen af for det kører i normal tilstand. Forstår ikk meget af det.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:58 #7
kxrider> Prøv med det program jeg linkede til. Det burde hjælpe.

Problemet er at Fifa har svært ved at regne ud hvilken hastighed CPU'en kører på. Og da cpu'en ændrer hastighed ind i mellem, så bliver fifa "snydt".
Avatar billede kxrider Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:57 #8
Så har jeg hentet det. Men hva skal jeg gøre i programmet?
Avatar billede mortenbock Nybegynder
16. oktober 2006 - 11:59 #9
Du skal gå ind og sætte den til at køre "battery optimized" selvom den er tilsluttet AC (strømforsyningen). Det burde gøre at spillet kører ved den rette hastighed selvom du har den sluttet til strømforsyningen.
Avatar billede kxrider Nybegynder
16. oktober 2006 - 13:11 #10
Takker mange gange for hjælpen.