Avatar billede bf Nybegynder
18. maj 2001 - 20:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Stilbilled hvert 10 sek.? Hvordan?

Helt fra scratch:
Hvordan laver man nu webcam-billed-opdateringer til en hjemmeside hvert f.eks. 10. sek?
Har ADSL med dynamisk ip-adresse og hotel med ftp-overførsel.
Hvilket kamera? (skal være lysfølsomt og række 20 meter).
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. maj 2001 - 21:22 #1
1. Refresh:

<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"10\">

2. Du har et problem, når du ikke har fast IP. Så skal du nemlig ændre adressen hver gang du logger på.

3. Spørg i video/foto jeg har ingen tjeck på webcams.

/Nikolaj
Avatar billede camboy.dk Nybegynder
08. juni 2001 - 19:49 #2
Brug følgende webcam:

Philips ToUcam PRO

Her er det lidt info om det:
ToUcam PRO er storebroderen til XS, og på nær farven er det ydre design fuldstændig magen til XS?erens. Det er dog kun udenpå, at de to kameraer er ens, for indvendigt er PRO-udgaven konsekvent XS?eren overlegen. CMOS sensoren er blevet udskriftet med en suveræn CCD-sensor, der giver kameraet testens højeste opløsning ved stillbilleder (1280x960) og mulighed for helt op til 60 frames pr. sekund ved en opløsning på 160x112 og 30 frames pr. sekund ved 640x480. ToUcam PRO tager nogle virkelig gode billeder og selv i lyssvage situationer, hvor alle kameraer har svært ved at tage gode, skarpe billeder klarer den skærene hæderligt. I stil med QuickCam PRO 3000 og Traveler har ToUcam PRO indbygget mikrofon, så man ikke behøver at sample lyd over lydkortet. Lydkvaliteten er ikke fantastisk, men forslår da til video-konferencer. Som en ekstra finesse ved ToUcam PRO er der knyttet voice activation til mikrofonen, så man kan få kameraet til at tage stillbilleder bare ved at tale til det. ?Say cheese!? Distributør: Rosenmeier tlf: 9632 8050 Pris: kr. 845,-
Kilde: http://www.itsvar.dk/artikler/artikel_info.asp?artikel_id=2589&soegeord=webcam

Jeg har læst mange test i både danske og udlanske computer blade. Alle skriver meget godt om dette webcam.
Køb det her, til 690,- kr:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1574627899
Avatar billede bf Nybegynder
09. juni 2001 - 00:11 #3
Tak Camboy, jeg vil prøve ToUcam PRO. Har også fundet et program, der kan overføre via ftp med bestemt interval.

Yderligere: Hvordan kan man få større afstand end de ca. 5 usb-meter mellem kamera og pc? På din hjemmeside er der jo en løsning, men kan den købes i DK? Er der andre muligheder?
Og: Kan en pc, der automatisk smider et billede på nettet, bruges til alm. PC-arbejde samtidigt?