Avatar billede joelsine Nybegynder
14. oktober 2006 - 02:35 Der er 23 kommentarer

spam mail, kan man undgå dem

Jeg får i øjeblikket 10 mail om dagen, jeg tilføjer dem til listen over uønskede afsendere, men de kommer alligevel hver dag, jeg har kørt spybot og ad-aware, mit viruspogram er AVG
er der et program jeg kan køre, så jeg ikke modtager disse mail.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. oktober 2006 - 02:43 #1
nej men du kan bruge programmer som f.eks mailwasher, det er særdeles effektivt
Avatar billede summer Mester
14. oktober 2006 - 09:47 #2
Her er et dansk program. Det er gratis og effektiv: Spamfighter http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Download_Download.asp

>>>Jeg får i øjeblikket 10 mail om dagen<<<
Problemet med at afvise spam-afsendere er, at de skifter afsenderadresse meget ofte. Hvis man sætter sine "spam parader" meget hårdt op, bliver mange almindelige nyhedsbreve også fanget.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. oktober 2006 - 09:55 #3
har intet tilovers for et program der selv sender spam (hvilket spamfighter gør)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2006 - 10:17 #4
niels hansen> det spam spamfighter sender tilbage er vist kun i prøveversionen.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. oktober 2006 - 10:22 #5
det er sandelig også nok, et program der skal fjerne spam, skal under ingen omstændigheder selv genere spam. (det er min mening)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2006 - 13:44 #6
jamen du har ret, det er ikke viderebefordrende for salget af Spamfighter ;o(
Avatar billede summer Mester
14. oktober 2006 - 17:12 #7
retaxes + niels_hansen, prøv nu lige at læse hvad der står på deres hjemmeside!!
Spamfighter er IKKE en prøve version. Den eneste forskel på gratis og pro er reklamen neden under ens mail. Jeg har haft Spamfighter siden starten og det ER effektiv.
Hvor er det trist, at brugere sk.... på en program uden at vide en dyt om det - trist.

Jeg får vel ca. 300 mail om dagen i indboxen og kun 4-5 stk. må jeg selv blokere.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. oktober 2006 - 18:35 #8
der er nok en grund til forbruger styrelsen kigger nærmere på det program (og det er netop IKKE pga det gode evne til at filtrere spam fa, men udelukkende pga den reklame) som er spam, da det ikke er folk selv der laver den, men det kommer med programmet
Avatar billede ravnemor Juniormester
14. oktober 2006 - 18:55 #9
Jeg har i flere år brugt spamihilator med succes.

http://www.spamihilator.com/download/index.php
Avatar billede summer Mester
14. oktober 2006 - 23:26 #10
niels_hansen link? Hvad er det Forbrugerstyrelsen undersøger?
Dig og retaxes er godt nok ude i mange vist nok og sikkert o.s.v. Jeg er da flintrende ligeglad med hvilket anti-spam program der bliver anbefalet, men sig jeres mening ud fra egen erfaring eller dokumenteret viden.
Jeg kunne sikkert også fremskaffe noget negativt om Mailwasher og andre programmer, men har størst erfaring med Spamfighter.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. oktober 2006 - 23:46 #11
sumemr, hvilke negative ting kan du sige om mailwasher ?

skal jeg dokumentere at folk sender spam pga spamfighter ?

http://www.computerworld.dk/art/29677
http://crn.dk/index.php/news/show/id=16449
http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=102/SubId=102/id=2225/text=Send+en+klage+over+spam

Læs første del af det sidste link citat: Det er ganske gratis, hvis du kan leve med små tekstreklamer nederst i dine mails. (hvis et programder skal fjerne spam selv sender reklame, så er det spam, dem der sender mails har ikke bedt om disse reklamer, hvilket er den juridiske betegnelse for spam)

og tak for din karma summer (selvom den siger mere om dig end om mig)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2006 - 01:56 #12
Spamfighter sender ikke uopfordet mail ud - man skal selv sige ja til den funktion!!!
Avatar billede summer Mester
15. oktober 2006 - 10:16 #13
john_stigers -> det var bl.a. det jeg blev lidt træt af. At udtale sig om noget man ikke ved.
niels_hansen -> Så længe du bliver ved at skrive usandheder om Spamfighter, uden at du ved en dyt, trækker jeg ikke min karma tilbage.
Hvor blev det link af hvor du slynger ud, at Forbrugerstyrelsen er ved at undersøge "sagen" - 14/10-2006 18:35:57
Erkend dog at du er på tynd is, så skal jeg nok give dig "en god karma"
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. oktober 2006 - 10:30 #14
summer lad du bare den karma være der,jeg har allerede fortalt hvad jeg mener om spamfighter.

Det var en fejl det var ikke forbrugerrådet, men Forbrugerombudsmanden, og linket har du allerede fået.
Avatar billede joelsine Nybegynder
15. oktober 2006 - 11:02 #15
Hej alle der er kommet med kommentarer og svar. Spamfighter lød som et godt bud, da programmet er dansk,jeg fik mine betænkligheder da Niels hansen kom med indlægget
jeg syntes heller ikke om det at der er reklamer eller spam med et program der skal bekæmpe det. jeg har fulgt jeres argumenter. i mellemtiden har jeg prøvet spamihalator som Ravnemor foreslog, det virker, og han er den eneste som har lagt et svar, håber det er ok at han får point, tak indlægene
Avatar billede summer Mester
15. oktober 2006 - 11:02 #16
niels_hansen -> Sæt venligst dit navn på den negative "gengældelses-karma" du d.d. har givet mig.
Tror du virkelig selv det holder vand det du bl.a. linker til?? De få klager der har været over, at nogle har modtaget spamfighterreklame fra deres venner, vil blive afvist af Forbrugerombudsmanden. Det er jo ikke firmaet der spammer.
"forbruger styrelsen"  -  "forbrugerrådet" - "Forbrugerombudsmanden" - Flere doc.??

joelsine -> jeg beklager dit spørgsmål helt er løbet af sporet. Hvis du vil have kompetent rådgivning, er her et velanset site: http://www.spywarefri.dk/
Som jeg skrev 14/10-2006 09:47:02 er det svært helt at undgå spam, men man kan begrænse det.
Her er linket til Mailwasher: http://www.pcworld.dk/download/36/1438 også et godt program.
Avatar billede summer Mester
15. oktober 2006 - 11:05 #17
joelsine -> Det er fint med ravnemor og Spamihilator. Acc. du bare hendes svar og afprøv spamihilator - Held og lykke ;-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. oktober 2006 - 11:12 #18
http://www.firetrust.com/firetrustproducts.html er det korrekte link til mailwasher
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. oktober 2006 - 11:14 #19
summer jeg har ikke givet dig karma
Avatar billede ravnemor Juniormester
15. oktober 2006 - 18:21 #20
Tak joelsine....du skal bare huske at eksportere indstillingerne engang imellem. Du gemmer dem bare på din pc hvor du kan huske det. Du kan også selv sætte op hvor længe den skal gemme spammails før den sletter dem af sig selv.

Fordelen synes jeg er at mailsne bliver hold helt udenfor mailprogrammet, og "lagt" i den gule kuvert nede ved uret.
Avatar billede joelsine Nybegynder
15. oktober 2006 - 20:25 #21
Jeg har installeret programmet, og det ser ud til at køre fint, den har fanget alle spammails siden, jeg tjekker så at den ikke har fanget noget som jeg skulle have haft
Og ja, det er rart at spammails ikke gå ind i mailprogrammet. ind til videre opfylder det til fulde mine forventninger FEDT jeg var noget træt af de spammails
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2006 - 23:23 #22
Godt DU kunne bruge det - har aldrig selv kunnet få det til at slette mails direkte på mailserveren :(
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:43 #23
brug for mere hjælp ?