Avatar billede gooz Nybegynder
13. oktober 2006 - 21:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mailserver: "Relay access denied"

Hej

Jeg har et domæne: g2-odense.dk . Webserver og mailserver er ikke den samme/har samme IP. Jeg har prøvet at sætte min MX-record op på følgende måde:

Vært:          Mail udveksler:
g2-odense.dk    mail.g2-odense.dk    10

hvoraf mail.g2-odense.dk har en A-record. Domænet er tilføjet i mailserveren (Mailenable), men alligevel virker det ikke.
Jeg får "ERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 554 <xxxx@g2-odense.dk>: Relay access denied" hvis jeg prøver at sende en e-mail til domænet.

Hvad er der galt?
Avatar billede krohn Praktikant
14. oktober 2006 - 05:30 #1
Er der rigtigt at du har 1WAN ip og på den har du en webserver (maskine1) og 1 mailserver (maskine2)?
Hvor er det du sender mail fra?
Kan du ikke skrive lidt mere om dit opsæt
Hvad bruger du som SMTP
Køre du din egen DNS
Er det IIS eller en anden webserver
Hvad med mailserveren er det M$ i server 2003 eller en anden
Hvad med router
Hvad med din ISP hvilken forbindelses typpe er det du har, de fleste "almenlige" skal du over deres relay server med en priotet 10 i din MX record og så sætter du din egen til f.eks. 20
ekesmpel.
MX dinISP.dk 10
MX ditDomæne.dk 20

Som jeg lige ser det, så ser det ud til at den mail adresse du sender fra ikke er genkendt af din SMTP server og der for ikke vil Relay den
Avatar billede eurotic Nybegynder
08. december 2006 - 11:56 #2
Kan se på dit domæne at du har TDC bredbånd.
TDC lukker for port 25, som er den port du skal bruge til relay.
Du skal måske lige kontakte dem og se om dette er tilfældet her.
Avatar billede gooz Nybegynder
23. august 2011 - 00:17 #3
Lukker