Avatar billede jbb007 Nybegynder
13. oktober 2006 - 17:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan geninstallere Windows XP på en IBM T60?

Hey

Skal have geninstalleret Windows på min bærbare T60..

Installationsfilerne ligger i en partion på harddisken..

Problemet er, at jeg kun vil geninstallere Windows 'oveni' den, der ligger der nu, så jeg beholder al min øvrige installerede software - men i IBM's reetableringsmenu synes jeg kun, at jeg kan gendanne til fabrikstilstanden - men så mister jeg jo vel alt andet...??

Nogen der har erfaringer med kun at geninstallere Windows på en IBM bærbar??
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. oktober 2006 - 18:04 #1
Kan du ikke brænde dem over på dvd som image og bagefter bruge dvden til en repair af din Windows, det burde kunne lade sig gøre.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. oktober 2006 - 18:07 #2
Med en repair mister du kun de drivere du selv har lagt ind, de nye drivere du eventuelt skal finde efter repairen kan du finde med dette program, der fortæller vejen til direkte til driveren.
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
14. oktober 2006 - 16:57 #3
Hvordan gik det?
Avatar billede jbb007 Nybegynder
15. oktober 2006 - 11:43 #4
Jeg har ikke haft tid til at rode med det endnu - men det får jeg i ferien..

Men jeg er bange for, at jeg har brug for en mere udførlig vejledning til at brænde en image fil af installationsfilerne - ved ikke, hvordan jeg brænder en image dvd og laver en sådan repair?

Vil efterfølgende bruge Everest - tak for tippet..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 12:41 #5
Hvis du har Nero, skulle det ikke være noget problem, bare skriv igen hvis du mangler support.
Avatar billede jbb007 Nybegynder
15. oktober 2006 - 15:59 #6
har nero

men hvordan/hvor finder jeg det, der skal brændes?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 16:37 #7
Start>alle programmer, det burde ligge der et sted som restore data eller recovery, har været inde på IBM's hjemmeside for at finde ud af hvad det nøjagtigt hedder på din bærbare, men det virker uoverskueligt, det kan være du selv kan finde det hvis du taster dit servicetag ind.
Avatar billede jbb007 Nybegynder
15. oktober 2006 - 20:26 #8
hmm...

jeg har brugt Partion magic 8 til at partitionere min hdd, og med det program kan jeg se, at der ligger en skjult partion alle mulige installationsfiler - 3,9 gb i alt.
Men jeg kan ikke få lov at kopiere filerne - og jeg kan ikke finde/tilgå den skjulte partion på andre måder ??? Hvordan kan jeg så brænde dem ??

Jeg kan godt starte IBM's/Lonovos Rescue&Recovery på min pc, men kan fx vælge at retablere fra en sikkerhedskopi, som jeg selv har oprettet, men ikke geninstallere Windows..
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2006 - 20:38 #9
Jeg er ret sikker på at du kan hive de ønskede filer ud med en Live-cd
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:18 #10
Det kan ikke passe du ikke kan få lov til at brænde en imagefil til genoprettelse af Windows. Husk det er en dvd du skal bruge til formålet.
Den ligger inde under start et sted.
Avatar billede jbb007 Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:21 #11
live-cd ?? en alm win xp-cd??

kan jeg køre en reinstall fra den og så bruge maskinens xp-licens?

har nemlig en oem windows xp cd til den stationære liggende..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:34 #12
Du kan sagtens lave reinstall med den, bare sørg for at hente de drivere du skal bruge til den inden, det kan du bruge servicetaget til.
Og du har jo en key liggende til din bærbare, er sikkert på undersiden af den.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 20:34 #13
RESPONS
Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. oktober 2006 - 01:42 #14
jo jo..

valget stod mellem bøvlet med at finde alle de ibm-specifikke drivere med en win install fra en cd - eller bøvlet ved retablere til fabriksindstillingen og så geninstallere al min 'egen' software ....

den sidste løsning var jeg helt sikker på, mens den anden mere ville være et eksperiment.. troede egentlig, der ville være en helt enkel måde at geninstallere alene alle win-filerne...

så nu har jeg istedet retableret og geninstalleret min software..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. oktober 2006 - 08:44 #15
Har selv lige måtte genistallere på min nye bærbare, kunne ikke få min recovery cd til at virke, ringede derefter til Acer der kunne fortælle jeg bare kunne starte op fra det ekstra drev der indeholder drivere og Windows. Så der var kun bøvlet med at geninstallere alle tillagte progammer.

Takker for point. :-))