Avatar billede samson Nybegynder
19. november 1999 - 21:53 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Programfejl

Hvordan får jeg en programfejl væk?
Når jeg starter computeren, så skriver den Programfejl: Programmet foretager et ulovligt opkald til en .DLL-fil. LUK.
Når jeg klikker på luk, så fortsætter den, og alt er tilsyneladende normalt.
Jeg ved godt, hvad der driller. det er en fil der hedder unidrv.dll, som ved en fejl blev overskrevet, men jeg har fået den rigtige ind igen.
Det er brandirriterende med det stop i starten. Hjælp mig med at fjerne det.
Mvh
Samsom
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. november 1999 - 22:20 #1
Se om noget refererer til filen i system.ini , win.ini eller systemreg...

Hvis ud ik kan finde noget, så formater og smid WinDoze ind igen
Avatar billede chipmaster Nybegynder
20. november 1999 - 17:21 #2
prøv at geninstallere windows
hvis man har problemer med registrerings databasen eller ligende kan i tilfælde som dette bedst betaler at bruge den ½ time en geninstallation tager

\chipmaster
Avatar billede samson Nybegynder
20. november 1999 - 23:51 #3
Hej chipmaster
Tak for rådet, men kan man gøre det oven i den eksisterende Windows, eller skal man begynde helt forfra med formatering og hvad deraf følger af ulemper?
Avatar billede fido82 Nybegynder
21. november 1999 - 03:08 #4
Jeg proklamerer lige lidt Linux ;o)

Men, nej, du kan godt installere den oveni, da du så kun overskriver Windowsfilerne, men alle dine dataer forbliver urørt, så det kan du roligt gøre (har selv gjort det et par gange)
Avatar billede samson Nybegynder
21. november 1999 - 04:20 #5
Tak alle tre.
Det fjernede problemet + et par stykker mere. Klokken er nu 4:18, så jeg må vist se at komme i seng.
Endnu en gang tak.

NB: Jeg får ikke mulighed for at give fido82 point, så det må blive en anden gang.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
21. november 1999 - 12:03 #6
Fusket ! Jeg siger det samme som <chipmaster> også får han også point ? Nah skidt pyt da... det er jo kun 30 point
Avatar billede fido82 Nybegynder
21. november 1999 - 14:14 #7
Du kan da bare lave et nyt spørger, som jeg svarer på, så er problemet løst