Avatar billede tyfos Nybegynder
12. oktober 2006 - 11:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Knapper i alfabetisk rækkefølge udfra Access database

Nu ved jeg ikke engang om det her er muligt. Men jeg sidder med et projekt, hvor jeg skal lave en app. som lister alle medarbejdere som knapper. Så det jeg gerne vil er, at man tager et kig i en access database, sortere navne alfabetisk og smider dem som knapper.

Nogen løsninger?
Avatar billede supertekst Ekspert
12. oktober 2006 - 14:39 #1
Kunne du forestille dig en formular i Word, hvor medarbejdernavnet er anført?
Flere oplysninger om medarbejdertabellen udbedes - er navn i et felt - eller fornavn, efternavn i hvert sit - hvilke sortering.
Hvad skal der ske, når en knap aktiveres?
Hvor mange medarbejdere?

Har tidligere konstrueret dynamiske formularer - så det skulle kunne lade sig gøre.
Avatar billede tyfos Nybegynder
13. oktober 2006 - 00:09 #2
Det er til et lille program, som skal vise om folk er i huset eller ikke. Ideen var at smide det op på en touch screen, og så trykker folk på deres navn når de kommer eller går. Når man så trykker på sit navn skifter farven på knappen mellem rød og grøn. I selve databasen havde jeg blot tænkt mig to felter, et med det fulde navn og et som viser om man er der eller ikke, eks. 1 eller 0.
Jeg kunne godt sætte mig ned og manuelt lave knapperne med alle medarbejdere, men når nogen forlader firmaet eller kommer til skal det hele næsten laves om for at få alfabetisk rækkefølge.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. oktober 2006 - 08:50 #3
Tak for info - hvor mange medarbejdere er der tale om?
Avatar billede tyfos Nybegynder
13. oktober 2006 - 10:19 #4
60-80 stk.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. oktober 2006 - 12:27 #5
Hvis du sender en mail til:pb@supertekst-it.dk - så returnere jeg en model.
Avatar billede tyfos Nybegynder
15. oktober 2006 - 17:44 #6
Perfekt.... Lige det jeg var på jagt efter! Giv lige et svar så jeg kan give dig point... :)
Avatar billede supertekst Ekspert
15. oktober 2006 - 17:50 #7
Glæder mig - så her er et svar..