Avatar billede stellahell Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort kompatibelt med bundkort?

Hej allesammen,

Så skal jeg langt om længe til at købe et nyt grafikkort igen. Jeg har pt. Radeon 9600 Pro og et Asus P4P800 Deluxe bundkort.

Jeg ville gerne købe dette grafikkort: "GeForce 7900 GT OC" (http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=194214),men jeg er tilgengæld lidt bange for at jeg også må skifte mit bundkort ud så, da jeg ikke kan finde noget om, at det skulle understøtte PCI Express x16. Eller er jeg gal på den? Og det betyder jo sikkert også at jeg skal til at skifte mine RAM... Og den dominoeffekt kan jo hurtigt løbe op i lidt penge.

Hvis I har et bedre forslag mht. grafikkort i samme prisklasse, må I selvfølgelig gerne komme med det :)

Tak for hjælpen.
Avatar billede stellahell Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:07 #1
Avatar billede stellahell Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:15 #2
Lige for en god ordens skyld så er mine specs:

Asus p4p800 deluxe
Radeon 9600 Pro Ultra
P4 2.6 Ghz 800 FSB
1024 MB Elixir ram (ddr??)

Går ud fra det hele skal skiftes hvis jeg skifter grafikkortet? :(
Avatar billede combo Nybegynder
12. oktober 2006 - 11:12 #3
Jo du skal minimum skifte bundkort.
Det du har understøtter kun AGP. men hvofor ikke købe et godt AGP Grafikkort?
Se link:
http://data-shoppen.dk/product_info.php?cPath=26_38&products_id=736&osCsid=bf58c6f9fd5ee6b20aa0f75117e766a7

For at have det fulde udbytte af et high end PCI Express x16 graffikkort, skal du stort set udskifte alle komponenterne som du har nævnt, også strømforsyningen.
Hvilket i korte træk svarer til at købe en ny computer.
Avatar billede stellahell Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:21 #4
Ja det var jeg bange for at svaret var :) Men jo, et bedre AGP kort er nok løsningen lige nu, og så må jeg skifte det hele på et andet tidspunkt.
Hvis du lige laver et svar så kan jeg gi' dig nogle point.
Tak for hjælpen.
Avatar billede combo Nybegynder
13. oktober 2006 - 00:00 #5
Avatar billede stellahell Nybegynder
13. oktober 2006 - 09:40 #6
Jeg takker :)