Avatar billede mitsuman Nybegynder
11. oktober 2006 - 21:56 Der er 5 kommentarer

hvordan bruger jeg bestemt font / skriftype

Hej

Jeg har brugt for hjælp inden min pc for en meget lang flyvetur....

Jeg er ved at lave min hjemmeside og det går os godt. indtil jeg lige fik lyst at bruge en bestemt skrifttype. der gik alt i ged

Kan man slet ikke bruge den scrifttype man vil....?

Jeg har prøvet at embedded den med Microsoft Weft men det fatter hat.

Så har jeg lige i dag fået en god ide. med at lave en rar fil og pakke den til .exe og lave den sådan her i comments

;The comment below contains SFX script commands

Path=C:\WINDOWS\Fonts\
SavePath
Silent=1
Overwrite=1

Men hvordan hulen for man et php side til at køre den exe fil.. sådan at når side er loadet så er den udpakket og folk kan se siden emd den rigtige skrift type.

Jeg håber på hjælp.... og siger tak til alle dem som har tiden til lige kigge ind og hjælpe til.
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2006 - 22:41 #1
Kort sagt: Det kan du ikke. Med IE kan du bruge WEFT. Hvis du kun vil gøre overskrifter osv flottere kan du derimod bruge sIFR: http://www.mikeindustries.com/sifr/ - Den bruger flash til at vise teksten - Dette skal dog gøres med måde! Altså: Få ting :)
Avatar billede mitsuman Nybegynder
11. oktober 2006 - 23:21 #2
Hej

Jeg takker for dit hurtige og gode svar. jeg må bare indse at det kan ikke lade sig gøre..

Men så for lige at høre om noget andet .

hvis nu jeg vælger at lave hele siden i de 2 skrifttyper jeg gerne vil have..

kan jeg så på index.php lave 2 knapper evt. hvor der stå fonts 1 og fonts 2 også nnår folk klikker på dem for de automatisk font ind på deres pc ?
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2006 - 23:34 #3
Ikke automatisk, men måske med den self-executable rar du snakkede om :)
Avatar billede mitsuman Nybegynder
11. oktober 2006 - 23:47 #4
HEJ

har du en ide til hvordan... er den en knap man skal sætte ind ?
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2006 - 23:54 #5
Nej, jeg vil foreslå at du laver en side, hvorfra brugerne kan downloade en installer - du skal være opmærksom på at det ikke altid hedder c:\windows\fonts - hos nogle kan det f.eks. hedde d:\i386\fonts osv - du kan gøre brug af systemvariablen %WINDIR% som altid vil pege på det rigtige, i.e. %WINDIR%\Fonts - Du kan evt. bruge en rigtig installer som f.eks. NSIS: http://nsis.sourceforge.net/Main_Page