Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
11. oktober 2006 - 19:56 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

169-Ip-adresse

Computeren opretter ikke forbindelse til internettet.

Har ikke virus, eller spyware.

Hvordan får jeg den til at finde IP-adressen igen?

Kører med win98 - har ikke mulighed for at lægge en log
Avatar billede Rocky Juniormester
11. oktober 2006 - 19:59 #1
du kan prøve Start -> kør -> skriv  CMD  -> skriv  ipconfig /renew
Avatar billede venturer Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:02 #2
Nu mener jeg så ikke at ipconfig virker i 98. Prøv istedet "winipcfg" som får en lille boks til at komme frem hvor du kan vælge at forny din IP.

Hvis det ikke hjælper skal du lige se om din router kører som den skal. Evt prøv at genstarte routeren. (Hvis det da er dén der står for at dele IP'er ud)
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:05 #3
Jeg har forsøgt jeres forslag, det er ikke det
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:07 #4
Ruteren virker fint på den ene af PCeren, men ikke på den anden. Disse har begge Win 98

Jeg prøvede at slutte min bærbare til, (Med XP) Den virkede før - men nu kan den ikke reparere internetforbindelsen)
Avatar billede venturer Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:07 #5
Har du kun et netkort i maskinen? Har du en router stående, i så fald hvilken?
Hvilken type internetforbindelse bruger du?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. oktober 2006 - 20:24 #6
prøv med et andet netkort i den computer der ikke kan gå på nettet
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 20:36 #7
Når du genstartede routeren, slukke du da for strømmen til den i 10 - 15 sekunder ? ?
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:57 #8
1) Jeg har prøvet at slukke for netforbindelsen i 10 - 15 sekunder - dvs. ruteren

2)Har kun et netkort i maskinen

3)Har bredbånd - og har to computere med WIN 98, den ene virker på nettet, den anden gør ikke (det gjorde den før)

3) problemet opstod idet jeg satte en fordeler, eller hvad kalder sådan noget til, sådan at jeg ikke skulle skifte mellem LAN-kablerne. Ingen af computeren virkede med fordeleren. Efterfølgende når jeg frakobler fordeleren virker kun den ene

4) Jeg overvejer om det hjælper at lave en totalinstallation af WIN 98, da jeg har CD liggende til den. Det der afholder mig fra at gøre det, er, at jeg er i tvivl om hvorvidt den finder LAN-kortet igen, da jeg ikke har nogen CD til det, eller ved hvad det hedder (DET ER IKKE INTERESSANT FOR MIG AT LÆGGE XP IND)
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:58 #9
Jeg afviser svaret i første omgang :-) Du får nok din del af pointene. Jeg synes det er så irriterende når nogle lægger svar, uden man har bedt dem om det - dog ingen sure miner herfra
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. oktober 2006 - 21:06 #10
lyder meget som dit netkort er brændt af.
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
11. oktober 2006 - 21:10 #11
er der nogle problemer i at jeg installerer windows på ny, og efterfølgende køber et nyt netkort, koster de ikke 100 - 200 kr?

Vil jeg få et problem med at få et LAN-kort til WIN 98
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
11. oktober 2006 - 21:10 #12
Jeg kan nemlig se at der er mange fejl i styresystemet, under opstart osv.
Avatar billede venturer Nybegynder
11. oktober 2006 - 22:09 #13
Prøv evt at manuelt sætte en IP adresse. Du kan se ud fra dine andre maskiner hvilken opsætning du skal bruge. Om muligt, så skift stik med en af de andre maskiner. Måske er der tale om hardwarefejl. Det kan altså være selve routeren, switchen eller maskinens netkort (eller selvfølgelig kablet).
Med hensyn til at købe et nyt netkort skal du være sikker på at der overhovedet findes en Win98 driver.
En geninstallation skader sjældent. Slet ikke hvis du har konstateret flere fejl i OS'et. For en sikkerhedsskyld kan du lige chekke netkort producentens hjemmeside for at se om der er en driver du kan downloade så du ikke skal tænke på en CD.
Men prøv som sagt lige om du kan udelukke hardware fejl.
En god måde at teste netkortet på er ved at forbinde to maskiner med et krydset kable (og manuelt sætte IP'erne).
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
11. oktober 2006 - 22:33 #14
Hvordan sætter jeg IP-adressen manuelt ?
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
11. oktober 2006 - 23:12 #15
Hej igen: Alle jer, der har bidraget til dette spørgsmål. Læg et svar, så deler i pointene.

Jeg har åbnet PC-en. LAN-kortet er en del af bundkortet. Men der er en ekstra slot til Plug and Play.

Jeg vil købe et nyt netkort og sætte det i.

Hvis I ønsker at give mig et par referancer til hvor jeg finder et kort, der har drivere til WIN 98 er i velkomne til at lægge en kommentar, i det dertiloprettede spørgsmål - se nedenfor
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
11. oktober 2006 - 23:13 #16
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. oktober 2006 - 23:19 #17
svar
Avatar billede venturer Nybegynder
11. oktober 2006 - 23:50 #18
Du kan sætte IP adressen under egenskaber for netkortet. Men jeg er lidt rusten i hvordan det foregår i Win98.

Anywho. Her har du (endnu) et svar ;)