Avatar billede jollyjumper Nybegynder
11. oktober 2006 - 18:20 Der er 3 kommentarer

Og hvad menes der med tværfaglighed i folkeskólen

Hvad menes der med tværfaglighed i folkeskolen?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. oktober 2006 - 19:41 #1
f.eks samarbejde mellem forskellige fag
samarbejde mellem
Lære og pædagoger
Lære og psykologer
Lære og bibliotekar
osv.
Nogen steder fungere dette samarbejde bedre end andre steder, og jo bedre det fungere jo nemmere er det at få øje på de svage børn og hkælpe dem videre
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. oktober 2006 - 19:43 #2
har ikke læst denne rapport, men måske der står noget du kan bruger deri
http://www.skub.dk/content/pdf/209#search=%22Tv%C3%A6rfaglighed%20i%20skolen.%22
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2006 - 21:04 #3
tværfaglighed her intet mellem personer at gøre, det er samarbejde mellem forskellige fag. Det kan f.eks. være tværfaglighed mellem matematik - fysik - geologi eller mellem historie - religion - fransk. det kan være tværfagligt mellem 2 til mange fag. det kan oven i købet være tværfaglighed mellem fag der ikke nødvendigvis naturligt høre sammen f.eks. tværfaglighed mellem religion og matematik