Avatar billede hmoeller Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:35 Der er 18 kommentarer

Skal pcen være tændt i et trådløst netværk?

Hej

Jeg har en Zyxel Prestige 650R-31 ADSL router fra Cybercity koblet sammen med et Linksys WAP54G Accesspoint. Mit problem er, at jeg for at kunne bruge nettet på min bærbare skal have min stationære pc tændt.Yderst upraktisk og irriterende.

Hvordan løses det?

VH

henrik
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 13:38 #1
Kør guiden netværksinstallation fra kontrolpanelet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 13:41 #2
Når den spørger vælger du "Denne computer opretter forbindelse til internettet gennem en privat gateway - - - -"

Derefter kan du passende gøre det samme med den stationære, hvor du også vælger "Denne computer opretter forbindelse til internettet gennem en privat gateway - - - -"
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 13:42 #3
Hvor er den stationære koblet til ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. oktober 2006 - 13:45 #4
nej det skal den ikke, så du må fortælle lidt mere om din opsætning ?
Avatar billede hmoeller Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:16 #5
ok min forvirring er stor ;.)
Skal jeg prøve dit forslag dragonknight eller ej?
Avatar billede hmoeller Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:17 #6
Og hvad mener du med:
Hvor er den stationære koblet til ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 14:23 #7
Du skriver at du har en router fra cybercity samt en linksys router. Hvor er den stationære koblet til ?

Zyxel eller linksys ?

Mine første 2 indlæg var for at tilsikre at dine maskiner er konfigureret korrekt til dit netværk.

Jeg forudsætter at den bærbare skal koblet til trådløst, men er ikke sikker i min antagelse.
Avatar billede hmoeller Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:33 #8
Yep min stationære er koblet til  Zyxel routeren, og jeg bruger den bærbare som trådløs.
Avatar billede nva Praktikant
11. oktober 2006 - 15:12 #9
Selvom det er andre fabrikater kan du måske bruge noget fra denne vejledning, som jeg selv har brugt, da mit blev sat op. http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp
Avatar billede hmoeller Nybegynder
11. oktober 2006 - 16:07 #10
HMMM har set på siden, men det hjælper mig ikke så meget... andre bud?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 16:10 #11
Ok, så ville jeg stadig køre guiderne nævnt i mit andet indlæg.

Når de er kørt, kan du gå i start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter.
Resultatet bør være næsten ens på begge maskiner, og de Ip adresser den raporterer bør også være i sammme segment. Du kan fortælle hvilken IP adresse de hver i sær får, og om hvilken gateway de er tilkoblet.
Avatar billede hmoeller Nybegynder
11. oktober 2006 - 16:12 #12
er det den der hedder netværksforbindelser du mener?
Og hvad skal jeg så?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 20:29 #13
Du går ind i konrolpanelett, og der starter du guiden netværksinstallation, og gør som i min anden kommentar.

derefter gør du som jeg nævner i 11/10-2006 16:10:01 nemlig kører en ipconfig /all på begge maskiner. Du fortæller så hvilken IP adresse de hver især har, og hvilken standsrt gateway de er koblet til.
Avatar billede kenp Novice
11. oktober 2006 - 21:06 #14
Det er vel mere relevant at vide hvor du har koblet dit accesspoint til?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 23:06 #15
Det har han da vel koblet til Zyxel routeren.
Avatar billede kenp Novice
11. oktober 2006 - 23:27 #16
Det er jeg ikke sikker på da den zyxel router kun har 1 lan port...
Avatar billede hmoeller Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:16 #17
ja, men jeg har en switch i mellem
Avatar billede kenp Novice
16. oktober 2006 - 08:42 #18
Så skal du bare køre guiden på begge computere så skulle det virke.