Avatar billede lars_frank Nybegynder
10. oktober 2006 - 22:33 Der er 5 kommentarer

dependecy problem

Jeg prøver at installere gcc, men jeg har nogle underlige dependency problemer:

yum install gcc
Setting up Install Process
Setting up repositories
Reading repository metadata in from local files
Parsing package install arguments
Resolving Dependencies
--> Populating transaction set with selected packages. Please wait.
---> Package gcc.i386 0:4.0.2-8.fc4 set to be updated
--> Running transaction check
--> Processing Dependency: glibc-devel >= 2.2.90-12 for package: gcc
--> Processing Dependency: gcc = 4.0.0-8 for package: gcc-c++
--> Processing Dependency: cpp = 4.0.2-8.fc4 for package: gcc
--> Restarting Dependency Resolution with new changes.
--> Populating transaction set with selected packages. Please wait.
---> Package cpp.i386 0:4.0.2-8.fc4 set to be updated
---> Package glibc-devel.i386 0:2.3.6-3 set to be updated
---> Package gcc-c++.i386 0:4.0.2-8.fc4 set to be updated
--> Running transaction check
--> Processing Dependency: glibc = 2.3.6-3 for package: glibc-devel
--> Processing Dependency: glibc-headers = 2.3.6-3 for package: glibc-devel
--> Processing Dependency: libstdc++-devel = 4.0.2-8.fc4 for package: gcc-c++
--> Processing Dependency: glibc-headers for package: glibc-devel
--> Restarting Dependency Resolution with new changes.
--> Populating transaction set with selected packages. Please wait.
---> Package libstdc++-devel.i386 0:4.0.2-8.fc4 set to be updated
---> Package glibc.i686 0:2.3.6-3 set to be updated
---> Package glibc-headers.i386 0:2.3.6-3 set to be updated
--> Running transaction check
--> Processing Dependency: kernel-headers >= 2.2.1 for package: glibc-headers
--> Processing Dependency: kernel-headers for package: glibc-headers
--> Processing Conflict: glibc-common conflicts glibc > 2.3.5
--> Processing Dependency: glibc-common = 2.3.6-3 for package: glibc
--> Restarting Dependency Resolution with new changes.
--> Populating transaction set with selected packages. Please wait.
---> Package glibc-kernheaders.i386 0:2.4-9.1.94 set to be updated
---> Package glibc-common.i386 0:2.3.6-3 set to be updated
--> Running transaction check
--> Processing Dependency: glibc-common = 2.3.5-10.3 for package: glibc-dummy-fedora-core-4
--> Finished Dependency Resolution
Error: Missing Dependency: glibc-common = 2.3.5-10.3 is needed by package glibc-dummy-fedora-core-4
[root@s45 tmp]# rpm -Uvh http://afs.caspur.it/afs/italia/project/mirrors/fedora/updates/4/i386/glibc-common-2.3.5-10.3.i386.rpm
Retrieving http://afs.caspur.it/afs/italia/project/mirrors/fedora/updates/4/i386/glibc-common-2.3.5-10.3.i386.rpm
Preparing...                ########################################### [100%]
        package glibc-common-2.3.5-10.3 is already installed
Avatar billede lars_frank Nybegynder
10. oktober 2006 - 22:33 #1
fedora core 4, på en VDS iøvrigt
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2006 - 08:16 #2
Dependenci helvede og der er to veje ud af det.

1. Brug debian og hold dig inden for pakken, her er alle dependencies løst, til gengæld har du ikke de nyeste versioner.

2.Behold din fedora og gør klar til et potentielt stort arbejde.
Start med at kør en up2date, prøv derefter at installerer igen, måske har det løst problemet. Alternativt opgrader til en core 5 og se om det gør det.

Hvis ovenstående ikke virker, så er der kun den hårde metode, der ikke altid kan lade sig gøre.

få fat i en glibc-common version 2.3.5-10.3.rpm og installer den. Herefter prøver du igen. Hvis du er meget heldig går det nu. Hvis du er uheldig fortæller glibc-common installationen dig at den også mangler noget, hvorefter du må installerer det først.

Jeg har selv været ude i 4. led og installerer pakker for at kunne arbejde mig ind. jeg har også været ude for at måtte give op.
Avatar billede lars_frank Nybegynder
11. oktober 2006 - 09:00 #3
Tak fopr svaret, bare for at installere yum var jeg ude i omkring fjerde led også, men det er en del af sporten hehe.

Desværre siger den underligt nok at jeg har installeret "glibc-common-2.3.5-10.3" når jeg prøver, jvnfør de sidste 4 linjer i ovenstående.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2006 - 10:37 #4
Det har jeg også været ude for, jeg prøver lige af finde ud af hvad jeg gjorde
Avatar billede lars_frank Nybegynder
11. oktober 2006 - 10:41 #5
Mange tak!