Avatar billede hamburg1991 Nybegynder
10. oktober 2006 - 22:01 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Optimering af Hjemmeside

Jeg er netop ved at få færdiggjordt min hjemmside som er et online "Turist Agency" og vil gerne høre om der er nogle som kan give nogle tips til hvordan jeg får optimeret google ranking på min side.

Jeg har selv overvejet et par ting så som

1. At lave en konkurrence som så ryger paa www.konkurrencesiden.dk
2. at mail adressen til alle som jeg kender og bede dem om at vidre sende.

Da jeg ikke har erfaring med dette vil jeg gerne have feedback på mine ideer, samt mere generelt noget om hvad jeg eventuelt kan gøre for at få en høj google rating.

på forhånd tak
Avatar billede goose Nybegynder
10. oktober 2006 - 22:29 #1
Du får ikke en bedre placering ved, at du får flere besøgende, de ting hænger ikke sammen.

Din rankering består grundlæggende af dit content og ikke mindst hvor mange relaterede sites der linker til dig.

Der er mange andre faktorer der spiller ind også, men content og backlinks er de vigtigste.

Kom med en URL så vi kan se "skidtet" :o)

/Goose
Avatar billede hacked Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:28 #2
Man kan godt få en bedre placering på baggrund af flere besøgende. Søgemaskiner, heriblandt Google, føre statistik over, hvor mange af deres brugere der klikker på dit link via fx. Google samt hvad de har søgt på for at få dit website frem.
Det tal indgår i en større algoritme, hvor der også indgår blandt andet, PageRank (Antallet af websites, søgemaskinen har fundet, der linker til dit website).
Så jo flere der besøger din hjemmeside via fx. Google gør, at dit website får en højere rank.
Indeholder dit website nogle overordnede enmer bør disse indgå i din URL fx. http://www.ditsite.dk/emne. Ord der står i URL's blive vægtet relativt højt. Samme gør sig gældende for ord i domænenavne.
Avatar billede hacked Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:29 #3
Jo flere Google services dit website er tilmeldt indgår også i beregningen.
Avatar billede hacked Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:33 #4
Avatar billede hamburg1991 Nybegynder
11. oktober 2006 - 08:40 #5
Tak for det, min side er foerst oppe i beta version i naeste uge saa skal jeg nok postlinket (jeg har flere domaine navne saa vi er ikke sikker paa hvilket vi vaelger).