Avatar billede rejsernu Nybegynder
10. oktober 2006 - 18:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjæl til validering af hjemmeside med W3

Hej

Kan i hjælpe mig jeg vil validere en hjemmeside så jeg kan få rettet en del af de fejl der er.

Men når jeg prøver at validere med W3
stopper den på en fejl i første linie hvad skal der til for at jeg kan komme videre

det drejer sig om

http://www.rejsernu.dk

og jeg får den her fejl :

No Character Encoding Found! Falling back to UTF-8

nå jeg bruger den her
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.rejsernu.dk

Hilsen
RejserNu
Avatar billede keysersoze Guru
10. oktober 2006 - 19:47 #1
Der er ingenting på siden?
Avatar billede rejsernu Nybegynder
10. oktober 2006 - 19:55 #2
hej

ups der var en fejl nu er den oppe igen
RejserNu
Avatar billede keysersoze Guru
10. oktober 2006 - 19:57 #3
se - det gav jo noget helt andet... som udgangspunkt vil jeg mene at du i hvert fald manger en meta med content-type. fx;

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
Avatar billede rejsernu Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:02 #4
hej Keyser

Ja se det hjalp en hel del kan jeg se
nu fandt jeg så 300 fejl jeg kan begynde at rette på :-)

RejserNu
Avatar billede rejsernu Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:03 #5
Hej Keyser

Kan du ikke lige give mig et svar så jeg kan tildele dig dine points

RejserNu
Avatar billede rejsernu Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:20 #6
Hej Keyser
jeg for 3 fejl jeg ikke helt ved hvordan jeg skal rette kan du hjælpe ?

Error Line 8 column 81: document type does not allow element "LINK" here.
....dk/incny/turist.css" type="text/css">
The element named above was found in a context where it is not allowed. This could mean that you have incorrectly nested elements -- such as a "style" element in the "body" section instead of inside "head" -- or two elements that overlap (which is not allowed).

One common cause for this error is the use of XHTML syntax in HTML documents. Due to HTML's rules of implicitly closed elements, this error can create cascading effects. For instance, using XHTML's "self-closing" tags for "meta" and "link" in the "head" section of a HTML document may cause the parser to infer the end of the "head" section and the beginning of the "body" section (where "link" and "meta" are not allowed; hence the reported error).

Error Line 10 column 6: end tag for element "HEAD" which is not open.
</head>
The Validator found an end tag for the above element, but that element is not currently open. This is often caused by a leftover end tag from an element that was removed during editing, or by an implicitly closed element (if you have an error related to an element being used where it is not allowed, this is almost certainly the case). In the latter case this error will disappear as soon as you fix the original problem.

Error Line 11 column 5: document type does not allow element "BODY" here.
<body>
Avatar billede keysersoze Guru
10. oktober 2006 - 20:38 #7
ved ikke helt om det har noget at sige, men jeg gav en xhtml-notation og du bruger html - så måske er det nok bare at fjerne skråstregen i den nye meta;

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
Avatar billede rejsernu Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:46 #8
Hej

Jo da det hjalp tak
Nu kom jeg ned på kun 291 fejl

Lars
Avatar billede keysersoze Guru
10. oktober 2006 - 21:10 #9
resten burde være forholdsvis lige til at fixe - omend jeg godt nok må sige at det er mange :)
Avatar billede rejsernu Nybegynder
10. oktober 2006 - 21:16 #10
Hej

ja det har du helt ret i men størstedelen af dem ligger i tag som er leveret af tradedoubler

Men nu får vi se
Men tak for  hjælpen
men læg lige et svar

Lars
Avatar billede keysersoze Guru
10. oktober 2006 - 21:24 #11
joh - men det er vel i sidste ende stadig dig der lægger det ind i systemet så du har vel frie hænder til at læse de problemer de end måtte give?
Avatar billede keysersoze Guru
10. oktober 2006 - 21:26 #12
hov - her forresten svaret :)
Avatar billede roenving Novice
11. oktober 2006 - 18:37 #13
?-)
Avatar billede keysersoze Guru
11. oktober 2006 - 23:47 #14
hmmm ;)