Avatar billede hagge Nybegynder
18. maj 2001 - 16:27 Der er 8 kommentarer

pcAnywhere

Jeg har et lille problem. Jeg har 2 pc\\ere i netv;rk og her vil jeg k\'re pcanywhere for at remote controlle den ene. Det virker meget fint n[r computerne for tildelt et ip nummer, men problemet er bare at computerne bliver n\'d til at have et fast ip.

Er der nogle specielle indstillinger under TCP/IP jeg skal jeg skal huske ??

Please hjaelp mig.

Ps. Ups, det var vist lige et engelsk keyboard jeg fik mig der :)
Avatar billede hagge Nybegynder
18. maj 2001 - 16:29 #1
Pps. Jeg k\'rer win2k p[ begge computere og netv;rket med fast ip virker fint.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
18. maj 2001 - 16:51 #2
Du kan også vælge at bruge TCP/IPX protokollen, så er det Computername/gruppe du skal huske.

Når du sætter TCP/IP op så giv maskinerne følgende IP/NETMASK

NetMASK: 255.0.0.0
IP 1.maskine: 10.0.0.1
IP 2.maskine: 10.0.0.2

Så burde du være kørende
Avatar billede lhawk Nybegynder
18. maj 2001 - 16:53 #3
Opret ny item i remote control, vælg TCP/IP og skriv så IP adressen på den maskine der skal fjernstyres. Så skulle det virke.
Avatar billede hagge Nybegynder
18. maj 2001 - 18:53 #4
x4all_dk >> Tjaaa, men nu kører jeg altså TCP/IP. Så det ville hjælpe hvis nogen vidste hvad jeg skulle gøre der.

lhawk >> Det er også det jeg gør, men den siger at den ikke kan finde en host.
Avatar billede lhawk Nybegynder
18. maj 2001 - 18:58 #5
Fungerer netværket ellers normalt.?
Avatar billede hagge Nybegynder
18. maj 2001 - 20:03 #6
Yup! Netv;rket fungerer helt normalt.
Avatar billede lhawk Nybegynder
18. maj 2001 - 20:08 #7
Så er det efterhånden svært at se hvor fejlen er. Du har triplechecket at du har skrevet den rigtige IP adresse og at den anden maskine er sat til at vente..?
Avatar billede hagge Nybegynder
18. maj 2001 - 20:13 #8
Ja! Men jeg tjekcer lige det hele en gang mere. Men netv;rket k\'rer da normalt. Det er det der er skummelt.

Men andre folk, hj;lp mig :)