Avatar billede totalpc Seniormester
10. oktober 2006 - 15:33 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken router kan anbefales til prof brug

Hej
Er træt af billige routere der ikke kan holde til at stå tændt 24/7. Har indtil videre haft 3 mærke routere til lige omkring 1000 kr klassen, men efter kort tid skal de genstartes oftere og oftere fordi de "fryser"´. Jeg ved ik om det er pga varme eller at de bare ik er bygget til at køre konstant. Hvilken router vil I anbefale til prof brug der kan tåle at køre konstant og som stadig skal kunne betales med menneskepenge?
Avatar billede bad24 Nybegynder
10. oktober 2006 - 21:00 #1
Hvilke har du prøvet og hvor mange forbindelser skal de klare?
Avatar billede totalpc Seniormester
11. oktober 2006 - 06:35 #2
D-link, OvisLink, speedstream og Linksys. Jeg har en mail og webserver server stående bagved, men vi taler ikke over 10 brugere og ikke særlig meget trafik til webserver da det er privat sites....
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2006 - 08:34 #3
Der er faktisk kun to hvis vi taler prof. Cisco eller datterselskabet Linksys nævnt i prioriteret rækkefølge
Avatar billede totalpc Seniormester
11. oktober 2006 - 11:16 #4
Ja ok. Kan du anbefalde nogle modeller for har prøvet en Linksys router med trådløst netværk og VOIP linie indbygget. Den er meget ustabil og kan læse om det overalt på nettet. Så nogle gode modeller til rimelige penge?
Avatar billede brammi Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:33 #5
En D-link ville kører helt fint.!
Avatar billede totalpc Seniormester
11. oktober 2006 - 12:11 #6
Læs nu venligst hvad jeg skriver ;) Har prøvet en D-link 604 og 614 og de holdt ikke til det i længden. Desuden mangler I at anbefale specifikke modeller.
Avatar billede haverslev Novice
11. oktober 2006 - 21:02 #7
Denne cisco router er f.eks den TDC ehvervskunder få opstillet og den fungere, de har også kørt med en soho 71, men mener de har drobbet den til fordel af soho91:
http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=NETCI0186

En lidt anden model af samme kvalitet
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?LinkID=2824&ID=217067
Avatar billede haverslev Novice
11. oktober 2006 - 21:05 #8
sorry, de der "p`er" i >drobbet< har da vis fået vendt spidsen op af = droppet ;o)
Avatar billede haverslev Novice
02. januar 2007 - 12:58 #9
Nu skriver vi 2007, så mon ikke der kan lukkes