Avatar billede klas Juniormester
18. maj 2001 - 15:46 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Hvad gør jeg nu . .job / studie?

Heysan,

Jeg står i den situation at jeg vil til at igang med noget it arbejde . .men hvad gør jeg?

Skal jeg tage nogle kurser først - eller skal jeg prøve at springe ud i jobsøgning med det samme?

referencer kan ses på www.cosmicweb.dk

Jeg har netop været til åbent hus på aof i århus, hvor de havde et kursus der hed netdesign http://www.aof-aarhus.dk/2001/course/net_des.htm

Ved ikke om det kunne være sjovt nok at prøve - Er der nogle der kender andre kurser - Gerne lidt avancerede inden for grafik og webudvikling.

Hvis jeg skal søge arbejde - Hvor er så et godt sted at begynde?

Jeg snakkede med kursus lederen i dag  .han var en fin fyr . . Det de laver så rimeligt ud . dog er det noget jeg næsten kan allerede . bare kun ved hjælp af html og photoshop. Flash har jeg endnu ikke rørt.

Hvis man er lidt foran i klassen så har man helt frie hænder til at arbejde med alt muligt andet . .fx. sidde og lege med flash - Der var nogle der sad og lavede små spil o.l. men man kan også sidde og lave sine egne sites www.cosmic.dk trænger sq til en kærlig hånd . .men med fast arbejde familie, venner og kærste er der bare ikke nok tid til at lave web ved siden af . . sådan har det stået på i et års tid nu . .og jeg trænger for vildt til at sidde fuldtid ved en computer :o) da jeg kan mærke at jeg hurtigt kan lærer og udvikle nye ting, bare jeg får lov at bruge lidt tid på det.

Mvh

Klas
Avatar billede dingkee Nybegynder
18. maj 2001 - 15:59 #1
Oprettede du ikke også dette spørgsmål den anden dag??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. maj 2001 - 16:01 #2
Hvis du ikke lære at vælge til og fra i dit eget liv, så er der andre som vælger for dig.

/per
Avatar billede klas Juniormester
18. maj 2001 - 16:03 #3
Jeg kan godt selv vælge .  . men det er ikke altid let at bedømme sig selv :)

Jo jeg oprettede det den anden dag, men jeg tror det var en lidt forkert kaetgori, så jeg flyttede spørgsmålet hertil.
Avatar billede klas Juniormester
18. maj 2001 - 16:04 #4
lige nu er jeg meget interesseret i at hører lidt til dete:
\"Er der nogle der kender andre kurser - Gerne lidt avancerede inden for grafik og webudvikling.\"
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. maj 2001 - 16:58 #5
Du kunne vælge at tage på IT højskolen i København:

link: http://www.it-hoejskolen.dk/

/per

Avatar billede klas Juniormester
18. maj 2001 - 17:03 #6
Der ser ud af lidt for meget . .vil ikke sidde mere end max 1 år på \"bænken\"
Avatar billede slim Nybegynder
18. maj 2001 - 17:38 #7
Køb nogle bøger om det emne du vil arbejde med
og derefter find dig en arbejdsplads
Avatar billede klas Juniormester
18. maj 2001 - 18:12 #8
Jeg har ikke tid til at læse bøger, da jeg har arbejde i forvejen
Avatar billede ladyhawke Novice
21. maj 2001 - 15:50 #9
Hvis du ikke vil læse og ikke vil gå i skole så behold dog dit job, det må jo være godt nok hvis du ikke vil ofre lidt tid på at blive bedre til div IT-emner. En uddannelse er ofte længere end 1 år og det skyldes som regel at man ønske et passende fagligt niveau, hvis kurserne er kortere, dækker det ofte emner som du kan lære ved selvstudie (selvom du ikke har tid).

Du kan dog prøve at kigge på nogle fjernundervisning, der kun kræver kort tid på uddannelsesstedet, men du kan altså ikke undgå at lave noget hjemme !!!
Prøv f.eks: http://www.fuc.dk/netskole/start.htm
Avatar billede klas Juniormester
21. maj 2001 - 15:56 #10
Jeg vil godt læse - Jeg vil ikke tage en lang uddannelse da jeg ikke selv mener at jeg har brug for det . . - Jeg vil ikke tage selstudie mens jeg har arbejde da jeg umuligt kan få tid til det.

Det jeg ville vide vide var mine chancer for et job med de kvalifikationer jeg har nu - Og så ville jeg hører om der var nogle der kendte nogle kurser der var bedre end det jeg selv beskrev.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. maj 2001 - 16:08 #11
Du skal være mere end almindeligt heldig, hvis du skal finde et job som webdesigner. Det er simpelt hen ikke nok at være god til lidt grafik og plain html. Du er nødt til også at beherske serversideprogrammering. ASP, Perl/CGI osv. Desuden vil du i de fleste tilfælde også blive stillet over for opgaver hvor du skal integrere webløsninger til allerede kørende databaser/ERP systemer. Dette vil kræve du også tilegner dig viden inden for ganske avanceret databaseopbygning.

Et webdesignerkursus er i sig selv intet eller meget lidt værd.

Du kan selvfølgelig også vælge at satse på flash, farver og striber. I dette tilfælde skal du stile efter deciderede webdesign- eller reklamefirmaer. Men her spiller hele 2 ting ind. For det første er der MANGE om budet, og for det andet skal du også her tilegne dig dybdegående viden, hvis du vil have en chance i den hårde konkurrence der er inden for dette område.

NanoQ
Avatar billede ladyhawke Novice
22. maj 2001 - 15:38 #12
Luk spørgsmålet ...
Avatar billede klas Juniormester
22. maj 2001 - 15:46 #13
har ikke rigtogt fået nogle ordentlige svar - så jeg venter lige et øjeblik endnu.

Citat : Det jeg ville vide vide var mine chancer for et job med de kvalifikationer jeg har nu - Og så ville jeg hører om der var nogle der kendte nogle kurser der var bedre end det jeg selv beskrev.
Avatar billede ladyhawke Novice
22. maj 2001 - 16:15 #14
Og du kan få gentagelser af hvad der allerede er sagt: Dine chancer med din nuværende erfaring er meget små og mht. kurser: hvis du vil lære alt på ingen tid og uden seriøs arbejdsindsats, så findes de kurser ikke. Hvis du vil lægge seriøst arbejde i det, så er der flere muligheder i de allerede nævnte links etc.

prøv at kigge steder som herunder også (du må jo gerne lede selv):

http://www.itgruppen.dk/kurser/webdesign.html

http://web2000.indesign.dk/

http://www.kursus.forum.dk/shopping/store.asp?ButiksID=497

Avatar billede klas Juniormester
22. maj 2001 - 16:33 #15
\"hvis du vil lære alt på ingen tid og uden seriøs arbejdsindsats\" - Jeg tror ikke helt du har forstået hvad det er jeg vil . .Tro mig - Jeg vil netop gerne ligge en seriøs arbejdsindsats i det - Netop derfor vil jeg sige mit nuværende job op, og istedet arbejde vidrer med it. Det jeg ikke vil, er at prøve at lave det hele i min fritid efter arbejdet - Det har jeg prøvet, og det resulterede i 2 måneder, hvor jeg kom for sent hver anden dag pga. for lidt søvn . .det går ikke helt.

De jobs jeg har set på indtil nu er ikke desideret designer jobs, men fx. http://www.jobeasy.dk/intellijob.php3?id=15083 som er et webmaster job.
Avatar billede ladyhawke Novice
27. maj 2001 - 16:37 #16
Det job du gerne vil have er svært at finde, det kræver en meget specifik virksomhed som har råd til at have folk der ikke lave andet end design. Du er nok nødt til at uddanne dig bredere og hvis du har muligheden for det skulle du tage et deltids job og så læse ved siden af, det skulle åbne plads for nattesøvnen... Mange kurser kan i øvrigt sagtens laves i fritiden, med mindre dit arbejde er rent slaveri, det tager bare længere tid, men det gør vel ikke noget hvis resultatet er et drømmejob...
Avatar billede klas Juniormester
12. juni 2001 - 18:46 #17
lukker ..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juni 2001 - 20:44 #18
Hvorfor tager du selv halvdelen af pointene tilbage? - ikke god stil...