Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
09. oktober 2006 - 23:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Underlige bokse ved opstart

Efter at have geninsalleret Windows på computeren, får jeg samme melding, som jeg fik inden jeg geninstallerede Xp

der kommer to bokse frem:

I den ene står der

E:\1610online\jecfg2\setuprun.exe kan ikke findes - har ikke computeren her, men noget med at den ikke er i registreringsdatabasen, eller ikke stemmer overens med det der står i databasen.

Jeg har en mistanke om at det kommer umiddelbart efter at jeg installerer works 8.0

Kan ikke helt forstå det, da maskinen burde være helt ren, da jeg lige har lavet en totalinstallation på den.

Jeg har ikke mulighed for at lave logs etc. da jeg ikke har maskinen her

Der er SP 2 på maskinen og har scannet med Superantispyware, har også virusprogram
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2006 - 00:20 #1
prøv med en regcleaner:
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no33
Avatar billede gf400 Nybegynder
10. oktober 2006 - 00:21 #2
Du kan bruge HijackThis og så fixe det, du skal bare finde det sted hvor der står noget i stil med
F3 - REG:win.ini: run=E:\16101online\iecfg2\SetupRun.exe

men ellers hvis det ikke hjælper så er det jo bare at formater igen
Avatar billede gnuff Praktikant
10. oktober 2006 - 06:33 #3
Hvis du har formatteret med windows cd´en så kan du ikke være helt sikker på at alt er slettet, da den kun overskriver 1 gang, men henter du derimod programmet killdisk og formatterer med den, så er du sikker på at alt er væk, da den overskriver 8 gange
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
10. oktober 2006 - 09:04 #4
Lige et par spørgsmål:

1) Jeg har også tænkt på hijackthis - jeg mener at have skrevet linjen korrekt op, derfor studsede jeg over at der står iecf2\ (altså j - i stedet for i) Jeg er næsten sikker på at der står J i den linje som jeg har på den computer. - Hvad skal jeg stille op med det, hvis det viser sig at der står j fremfor i?

2) Computeren er ca. 2 mdr gammel. Det er en bærbar toshiba. Med den fulgte en systemgendannelsesdisk. Jeg lagde mærke til - under installationen - at den ikke var helt som almindelige XP - cd'er. Man kunne ikke vælge at slette partitionerne osv. undervejs, den var ret pædagogisk, hvor man kun skulle vælge mellem 1 og 2 undervejs. Umiddelbart kunne jeg forestille mig at den ikke har slettet det hele: Jeg er ikke så meget for at bruge andre CD'er end den medfølgende systemgendannelsesdisk. På CD'en står der at jeg skal trykke F12 under opstart for at vælge hvor jeg vil boote fra. I første omgang, vælger jeg ikke at formatere hardisken med andre programmer, men hvis jeg gjorde, ville jeg så riscikere, at den pludselig ikke vil boote?

3) Før installationen kørte jeg Reg Mechanics Den fandt og reparerede 160 fejl, men fejlen var der stadigvæk. - Er der nogen særlig risiko forbundet med at jeg prøver at finde linjen inde i regedit, og sletter den manuelt derinde?

der er ikke internet hvor jeg skal lave det, derfor kunne jeg godt tænke mig at få afklaret disse spørgsmål, inden jeg tager ud og kikker på computeren igen :-)
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
10. oktober 2006 - 12:35 #5
Jeg afviser jeres svar i første omgang, men I skal nok få jeres point - det er blot for at få så mange til at kikke på spørgsmålet som muligt, jeg synes I er ret hurtige til at lægge svar :-)
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
10. oktober 2006 - 12:36 #6
Håber at I forstår, det er såmænd ikke for at genere jer . . .
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2006 - 12:45 #7
ingen fornærmede miner herfra - jeg lægger (næsten) altid kun svar på opfordring, så man er sikker på at ens forslag virkede  ;o)

har du prøvet at køre en regcleaner ?  det kan jo være en gammel rest af et afinstalleret program som kører i ring
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
10. oktober 2006 - 13:21 #8
Jeg har kun kørt register mechanic. Den fandt 160 fejl, og reparerede dem. Men fejlen var der dog stadigvæk.

hvis jeg kører programmet cleanup! fjerner det sådan noget?
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
10. oktober 2006 - 13:45 #9
Da jeg for nyligt har brug en Opasia-CD vil jeg forsøge nedenforstående forslag, som jeg har på fornemmelsen er det rigtige:

Løsningen findes nederst på siden

http://www.kandu.dk/Unet410778.aspx
Avatar billede gf400 Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:28 #10
det som de gør på dette link http://www.kandu.dk/Unet410778.aspx er det samme som HijackThis kan gør.
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2006 - 00:39 #11
hvis Opasia er afinstalleret, er det netop en gammel rest du har liggende og der hjælper kun en regcleaner (hvis du da ikke selv kan finde "rest-filen" og slette den)
så kør en regcleaner, som netop renser for løse ender.

gf400 >>  at disable noget i msconfig har IKKE noget med HiJack-logs og hvordan man SLETTER noget.  Hvis du disabler, hindrer du den bare i at starte, men du fjerner den altså ikke.
11. oktober 2006 - 07:10 #12
Vi vil da gerne se en HiJackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
13. oktober 2006 - 09:45 #13
Jeg gør ikke mere ud af sagen - læg et svar, jer der har været med
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2006 - 12:28 #14
svar ;o)