Avatar billede bibsen2 Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bogføring af entre/billetter (og moms)

Hej alle
Vi har her i weekenden være på Sex og Erotik messe
(vores shop er i denne branche)
I den forbindelse var vi nødt til at invistere i 2stk. entre billetter.
Men under hvad skal man bogføre sådanne ???

Og er der egentlig moms på sådan noget???
Der står bare "kr. 165,-" på billetten

I øvrigt brokkede jeg mig over at de ikke kunne give mig en regning på billetterne..  men hende der sad i billetlugen var rimelig ligeglad...

/Brian
Avatar billede b_hansen Novice
10. oktober 2006 - 11:35 #1
Billeterne fungerer fint som dokumentation for udgiften, så længe prisen fremgår af dem. Hvis det ikke fremgår af billeterne, at prisen er inklusive moms, så er der ikke moms på prisen og dermed heller ikke fradrag herfor.

Da der er tale om deltagelse på en messe, drejer det sig om salgsfremmende omkostninger, og i dette tilfælde ville jeg nok bogføre dem under reklamer/annoncer. Dog uden moms.
Avatar billede bibsen2 Nybegynder
16. oktober 2006 - 23:16 #2
luk
Avatar billede b_hansen Novice
18. oktober 2006 - 08:09 #3
Kunne du bruge mit svar eller ikke????????
Avatar billede bibsen2 Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:50 #4
jo..  men jeg kunne ikke lukke det...
ved ikke om der var fordi at det var en kommentar og ikke et svar..

Prøv at lave et svar