Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:09 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Standard e-shop udviklet fra bunden og hvad nu?

De sidste par år har jeg arbejdet hårdt og intenst på at udvikle den bedste, mest brugervenlige, enkelte og stabile e-shop i Danmark. Jeg har ikke arbejdet fuldtids, men jeg har da hevet måneder ud hist og her for at udvikle.

Teknologien er .NET 2.0 og SQL Server 2005.

Du kan se en demo på http://shop.bitpaq.com

Jeg har fået et par enkelte webshops i drift i løbet af et år, og selvom jeg ikke har lavet noget særligt salgsarbejde, er jeg ked af at der ikke er sket mere.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at få mit produkt ud blandt de handlende på nettet.

Jeg har tænkt på følgende:

1) Søge partners/virksomheder med gode salgskanaler og netværk
2) Bruge mange penge (som jeg ikke har) på markedsføring
3) Forsøge at sælge det hele? :-(

Alle ideer, hjælp mv. modtages med stor taknemmelighed
Avatar billede bonline Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:18 #1
Hejsa

Først og fremmest skal din shop understøtte varianter - med en master, der håndterer pris, beskrivelse og billede m.m. - og naturligvis med mulighed for at den enkelte variant kan overstyre masteren...

Hernæst må du gerne komme med et fantastisk oplæg på hvordan man kan håndtere et medlemssystem, hvor kunderne fx får tilskrevet 3% af deres ordre på en personlig bonuskonto - som de naturligvis kan bruge i næste ordre...

- så har du en løsning, der er attraktiv ;)
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:21 #2
jeg har næsten det du efterspørger.. den med varianterne har jeg og det fungerer :-)

Den med bonus fungerer på en lidt anden måde, men det vil tage mig ca. en arbejdsdag at tilpasse...
Avatar billede abruscato Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:24 #3
En måde at få nye kunder, kunne fint være at åbne et partnerprogram, hvor du giver provision til partnere, når disse har henvist en ny kunde til dig (Ingen nye kunder = ingen udgifter eller (forhåbentlig) en masse nye kunder = en procentdel af denne omsætning til dine partnere).

http://www.partnerprogrammer.dk/networks.php er der en liste over affiliatenetværk, som du kan kontakte for at få mere information og hjælp til at starte en kampagne.
Avatar billede abruscato Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:29 #4
En anden mulighed kunne også være, at tage kontakt til et eller flere webhoteludbydere, som i øjeblikket ikke udbyder webshops, og starte et samarbejde med dem, så de kan begynde at tilbyde din webshopløsning - naturligvis med provision til dig.
Avatar billede hacked Nybegynder
10. oktober 2006 - 13:47 #5
Integrer med C5, SummaSumarum ect. ;)
Etablerede forretninger anvender C5 (og andre) til, at styre økonomien samt varelager i deres forretning. Derfor bør din databasestruktur kunne integreres med denne.
Du burde også gøre dit website hurtigere end det er nu.
Derudover ville jeg tage kontakt til hostingfirmaer/webhoteludbydere og høre om de ville være interesseret i at sælge dit produkt. Alternativet er at du får en fornuftig aftale på plads hvorefter du selv tilbyder dit produkt via internettet. En aftale begge partnere tjener på.
Du kan eventuelt prøve og kontakte følgende: www.gigahost.dk / www.plushost.dk / www.cliche.dk / www.unoeuro.com / www.one.com.
De tre hostingfirmaer der blev nævnt sidst vil nok sige nej, men det ved man ikke før man prøver.

Held og lykke.
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2006 - 14:02 #6
<ole>

"den bedste, mest brugervenlige, enkelte og stabile e-shop i Danmark"

- kræver det mon så ikke, at dine scripts kan afvikles i andre browsere end IE?
Mon ikke også det ville være en god idé at tilrette dine scripts, så de er kompatible med XHTML - når du nu (uvist af hvilken grund) har valgt denne markup-standard?

Samtidig er der i koden ret meget 'MS-snask', der ikke hører til i valid XHTML  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
10. oktober 2006 - 19:00 #7
jeg er rigtig glad for de ideer der er kommet og jeg vil gå i helt klart handle på noget af det.

-partnerprogrammer tror jeg ikke rigtig på, men jeg gir det måske en chance..
-kontakte hostingvirksomheder/webhotel-udbyderer vil jeg prøve
-integration med c5 vil jeg også gerne, men ikke endnu. jeg har ikke tid/råd til at udvikle det. jeg håber jeg kan gøre det som et udviklingsprojekt for en kunde eller lignende.
-hastigheden er jeg klar over ikke er i top, MEN det skyldes 110% linjen jeg hoster på. Det er en 2.3mbit som i forvejen er hårdt presset. Jeg arbejde på at flytte det hele til 1gbit forbindelser seneste til nytår.
- mht. understøttelse af andre browsers end IR må jeg sige at det har haft meget lav prioritet, og det har det fortsat. Jeg er opmærksom på det, men prioriterer det altså lavt pt.
- olebole > mht. tilrette mine scripts er jeg ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener? kan du uddybe den ???
Avatar billede tjaz Nybegynder
10. oktober 2006 - 19:04 #8
og fix din dns så man kan skrive bitpaq.com i stedet for at man SKAL skrive www foran...
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
11. oktober 2006 - 00:16 #9
tjaz > dns'en var faktisk tilrettet, men iis'en havde ikke fået den rigtige hostheader med. 1000 tak fordi du var opmærksom på det.
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. oktober 2006 - 21:16 #10
Som olebole siger er der ikke noget "bedste e-shop i danmark" over et system udviklet ved hjælp af ikke-portable teknologier, se f.eks. bare på dit issue med at det kun virker på ie. Det er _så_ amatør agtigt at levere produkter som kræver den slags, jeg går konsekvent i en stor bue udenom virksomheder med den holdning for det betyder at de ikke har styr på deres kode. Har de styr på deres kode (ordentlig design/kode seperation) er det _nemt_ at gøre et site kombatibelt med en anden browser.

Det ole mener med tilretning af dine script er at koden ikke følger w3c standarderne, det er ganske simpelt slamkoderi han beskylder dig for. (jeg sider på gprs så jeg har ikke selv set dit system)

Sørg for dit system kan køre på en hjemmekompileret apache server på en DECStation fra 1992, så har du helt sikkert min opmærksomhed. Men kode som kræver x,y,z og å af hardware / operativ system holder ikke en meter, hverken når jeg sider med udviklerhatten , marketingschefskasketen eller direktørhuen på, det dur simpelthen ikke. Det skal være fleksibelt så vi kan hoste det som det passer os, og ved at kræve portabel software sikrer vi os samtidig med en vis grad af professionalisme hos vores leverandører.

.NET er endnu ikke klar til apache (hvorfor microsoft ikke har lavet en fortolker til apache er mig en gåde, men heldigvis er en flok ildsjæle ved at gøre arbejdet for dem, jeg glæder mig til det er sket for så får vi et moderne og effektiv (TOC) alternativ til php) og det betyder at .NET desvære ikke er en teknologi der kan anses som portabel.
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:18 #11
Cybermike m.fl. tak for dit indlæg og din kritik.

For det første er det mig selv der står for hosting (outsourcet til hostingcenter), og det hele driftes på IIS, MSSQL på en Win2003.

Systemet skal ikke udvikles til hverken apache eller andet som tingene ser ud nu. Hvis man som kunde ønsker at erhverve sig hele kildekoden, skal det hostes i en MS miljø.

Hvis du ser på min markup standard i forhold til det der betegnes som valid xhtml, er der ganske rigtig et par fejl, men det er småting, som kan rettes i løbet af 20 minutter. Det er jo ikke sådan at systemet ikke virker i andre browsers, men det er ikke optimeret til dem.. langt de fleste anvender jo alligevel IE :D
Avatar billede theprofessor Nybegynder
14. november 2006 - 14:37 #12
hvis du vil have en re-seller agreement, skal du finde en partner med en stor kundebase i DK (eller udlandet) .  Har du lavet en markedsundersøgelse af potenielle
konkurrenter:
--gratis, open-source webshops og webmalls ?
--betalings løsninger med CRM ?
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
14. november 2006 - 16:32 #13
theprofessor > da jeg startede på udviklingen af webshoppen for 2 år siden, var det kun til eget brug, men min makkker tog røven på mig, og jeg stod tilbage med en shop uden varer. Jeg begyndte derfor at lave et standardprodukt ud af det i stedet for. Jeg har ingen markedsanalyser lavet.

Smid et svar folkens, så vi kan få afsluttet :-)
Avatar billede hacked Nybegynder
14. november 2006 - 17:01 #14
Hermed et svar.
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
23. november 2006 - 15:47 #15
takker alle for svar..